לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך: עובדי בזק בינלאומי פותחים בעיצומים

עובדי בזק בינלאומי המופרטת פותחים בעיצומים, כך נמסר אמש (חמישי) על ידי ועד עובדי בזק בינלאומי. אחרי החג – העובדים יחלו גם בהפגנות קבועות מול יו"ר דירקטוריון בזק. במכתב ששיגר הוועד לעובדי החברה נאמר "היום יצאה הודעה לבורסה בה הודיעה הנהלת החברה כי בכוונתה לסגור את בזק בינלאומי ולפזר את העובדים ל- 3 חברות שונות. צר לנו שהנהלת החברה בחרה בערב חג, לצאת בהודעה דרמטית זו ולא המתינה עד לאחר תחילת המו"מ בנושא. מדובר על צעד נמוך של ההנהלה שנועד לייצר מצג שווא כאילו זו עובדה מוגמרת".

"עובדי בזק בינלאומי הם לא מטבע עובר לסוחר ולא ניתן להורות להם או להעביר אותם מחברה אחת לשנייה ללא הסכמה. אנו מדגישים כי אין שום אישור רגולטורי למיזוג עם יס ואנחנו מתכוונים לפעול גם בזירה הזו. העובדים הם החברה ולא נאפשר לפרק את החברה לחתיכות". המכתב מפרט שורה ארוכה של עיצומים בהם העובדים יינקטו. "מדובר על צעדים ראשוניים בלבד ואנחנו נעדכן בהמשך מה יהיו הצעדים הנוספים.  בזק בינלאומי, בניכוי הפחתת האירוע החשבונאי, שזה אירוע שלא קשור לתוצאות החברה השנה, היא חברה עם רווח נקי של 32  מיליון ש"ח. היו סמוכים ובטוחים כי אנחנו, יחד עם ההסתדרות, נפעל בכל הכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו, כפי שגם הוכחנו בעבר, לשמור עליכם. אחרי החג נתחיל בהפגנות קבועות מול יו"ר הדירקטוריון של בזק", הדגישו בוועד.

יצוין שההסתדרות הכריזה ביום רביעי האחרון סכסוך עבודה בחברת בזק בינלאומי. זאת "על רקע כוונתם של הנהלת החברה ודירקטוריון קבוצת בזק לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים שעלולים בפועל לפרק את בזק בינלאומי לחלקים ולמזג אותה עם חברת הלוויין יס".

עובדי בזק בינלאומי מפגינים ביוני 2020 מול משרד התקשורת במרכז תל-אביב (צילום: ועד עובדים)

 

הבקשה להכרזת סכסוך העבודה אושרה בוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות. בחברת בזק בינלאומי מועסקים כ-1,300 עובדים. לדברי יו"ר ועדת עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא "ועד עובדי בזק בינלאומי פועל באחריות ותמיד היה פתוח לקיים דיון ענייני עם ההנהלה בכל נושא. יחד עם זאת, לא ניתן להנהלה לבצע מהלכים שיובילו להרס בזק בינלאומי. נמשיך להיאבק בכל הכוח וללא לאות, ונפעל בכל דרך אפשרית לשם הגנה על 1,300 עובדי החברה ומשפחותיהם".

 

עוד בנושא:

צפוי מאבק ארוך וקשה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבזק בינלאומי