לאחר פרישת רע"מ: הרשימה המשותפת מתייצבת שוב לבחירות לכנסת ה-24

נציגי חד"ש, בל"ד ותע"ל חתמו היום (חמישי) בשעות הבוקר המוקדמות על ריצה משותפת, ללא מפלגת רע"מ של התנועה האסלאמית, בבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו ב-23 במארס הקרוב. עוד סוכם על מצע פוליטי משותף, הדומה לזה שהוצג בבחירות הקודמות, ושח"כ איימן עודה (חד"ש) ימשיך לעמוד בראש הרשימה המשותפת לשלוש המפלגות.

אחרי ח"כ עודה שובצו ברשימת המועמדים ח"כ אחמד טיבי (תע"ל), במקום השלישי יו"ר בל"ד החדש, ח"כ  סאמי אבו שחאדה וברביעי חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש). המקום החמישי ברשימה ניתן לנציג נוסף של תע"ל, ח"כ אוסאמה סעדי. במקום השישי שובץ ח"כ עופר כסיף (חד"ש), במקום השביעי חברת הכנסת היבא יזבק (בל"ד), בשמיני ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), בתשיעי ח"כ לשעבר ג'מעה אזברגה (בל"ד) ובעשירי ח"כ סונדוס סאלח מתע"ל, במקום ה-11: ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש) וב-12: ח"כ לשעבר יוסף עטאונה (חד"ש).

כאמור, יו"ר רע"מ מנסור עבאס החליט על יציאה מהמשותפת, חרף תוצאות הסקרים המצביעים שאם הוא ירוץ לבד רשימתו לעוברת את אחוז החסימה. סלע המחלוקת בין רע"מ לכל מרכיבי הרשימה המשותפת היה קשריה של התנועה האסלאמית עם הליכוד ועם ראש הממשלה הגזעני והמואשם בפלילים בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר טענו ברע"מ כי מחלוקת נוספת נוגעת לדת, ומסרו כי "המרכיבים האחרים של הרשימה המשותפת סירבו להתחייב שלא להצביע על חוקים הסותרים את אמונות החברה השמרנית שלנו, ובהן תמיכה בהומוסקסואליות". יצוין שבהודעה לעיתונות בשפה הערבית נכתב "סוטים" כדי להתייחס לקהילת הלהט"ב. ראש עיריית נצרת, עלי סאלם, שרק לפני שבועיים הודיע על תמיכתו בנתניהו ובליכוד, הודיע השבוע שיתמוך בעבאס בבחירות הקרובות:  "אני מכריז היום כי רע"מ תכריז על פרישה מהרשימה המשותפת, וכנראה שגם אחר טיבי יפרוש מהמשותפת. אז אני תומך במנסור עבאס".