לאחר סכסוך עבודה ממושך: נחתם הסכם קיבוצי ב'אגד תעבורה'

הנהלת אגד תעבורה, ועד העובדים ונציגי ארגון "כוח לעובדים" חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש שישפר את תנאי התעסוקה של העובדים ואת השירות לנוסעים. ההסכם החדש יהיה תקף לארבע השנים הקרובות, ובמסגרתו הושג מתווה להעלאת שכר נהגי חברה. כמו כן, הצדדים הסכימו גם על מנגנון בקרה לביטחון השכר והביטחון התעסוקתי לנהגים ועל הנהגת תקנון משמעת שיבטיח את טיב השירות לנוסעים.

2015-10-06_193001

יצוין שבסוף אוגוסט האחרון, ועד העובדים של אגד תעבורה הודיע על שביתה ללא הגבלת זמן. זאת, בגלל על הסחבת במשא ומתן, לטענתם, שנמשך זה כעשרה חודשים, וכן בשל ניסיון הנהלה לכפות על הוועד הרעת תנאים – הן בהתאם למצב הקיים והן לעומת חברות אחרות. בין היתר, הנהגים התכוונו להפסיק את הפעילות של הקווים באשדוד, בנתניה, ביישובי עוטף ירושלים, בקריית גת ובקריית מלאכי, וכן קווים בין-עירוניים לירושלים, בני ברק ובאר שבע.

יו"ר הוועד, איציק קשקש, הסביר אז כי העובדים נאלצים לפתוח בשביתה מחוסר ברירה. "אנו מתנצלים בפני הציבור על עוגמת הנפש. חשוב לזכור כי חיפשנו דרכים מקוריות לקדם את המשא ומתן ללא פגיע בנוסעים, כמו מתן נסיעה ללא תשלום, אך החברה העדיפה להשבית בעצמה את האוטובוסים ולשבש את סדר יום הנוסעים במקום להתקדם באופן ענייני במשא ומתן", אמר.