לאחר מאבק ציבורי תשוחרר מהמעצר המינהלי הצעירה הירדנית היבה א-לבדי

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המושתפת) בירכה אמש (שני) על שחרורם הקרב של היבה אלבדי ועבד ארחמן מרעי, האזרחים הירדנים שנעצרו במעצר מינהלי בישראל, ואמרה כי "מאבקה הצודק של היבה, שביתת רעב שקיימה במשך 40 יום, ניצח". "טוב לראות שיש מקרים בהם הצדק מנצח", אמרה. "אני מאחלת להיבא ולעבד ארחמן בריאות אחרי המעצר האכזרי", הוסיפה.

אלבדי חזרה אתמול והחלה בתהליך חזרה לשגרה. זאת, לאחר שנודע מוקדם יותר כי הושג הסכמה על שחרורה ושחרור עבד ארחמן מרעי. אללבדי וארחמן מרעי נעצרו בחודש אוגוסט האחרון בשטחים הפלסטינים הכבושים במעבר אלנבי, הנמצא מזרחית ליריחו, בחשד לעבירות ביטחוניות.

לשכת ראש הממשלה הודיעה אתמול כי הושגה הסכמה בין ישראל לירדן על החזרת שני העצורים הירדנים בישראל לארצם. בנוסף לכך, נודע כי ירדן תחזיר את שגרירה וכי מדינת ישראל.

עקב השחרור, הפעילות החיפאיות הפסיקו את שביתת הרעב. אלבדי שובתת רעב 40 יום ושביתת ההזדהות של הפעילות החיפאיות שהצטרפו אמורה הייתה להיפסק כעבור 40 שעות, שעה כנגד כל יום שביתה של אלבדי.

בשבוע שעבר, כשמצב בריאותה הידרדר, הובאה אלבדי לטיפול בבית החולים בני ציון וקיבלה עירוי נוזלים בהסכמה. קבוצת פעילים חיפאים הפגינה מול בית החולים ואף נכנסה פנימה כדי למחות על המעצר. כמו כן, מפגינות ומפגינים קיימו ביום שני שעבר מחאה מחוץ לדיון בערעור שהוגש על מעצרה המינהלי של אלבדי, הדיון התקיים בבית המשפט הצבאי עופר שבשטחים הפלסטינים הכבושים.

עוד על המחאות בעקבות מעצרה של אלבדי, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/10/G42_2019.pdf