לאחר כחודשיים במאסר: שוחררה הסרבנית הלל רבין מהיישוב הרדוף בגליל

הסרבנית הלל רבין, בת 19 מהיישוב הרדוף שבגליל, שוחררה בסוף השבוע מהכלא הצבאי לאחר כמעט חודשיים במאסר. רבין סירבה לראשונה לפני ראש השנה, ושהתה במהלך החג במאסר. עם שחרורה מהכלא ומהשירות הצבאי מסרה רבין: "נגמר פרק גדול ואחד המשמעותיים בחיי. מסע שהתחיל בינואר, כשהחלטתי לעמוד מול המערכת הכי משומנת במדינה ולהתעקש על זכויותיי. להתעקש על הלגיטימציה של מעשיי. להתעקש על ההכרה בחופש המצפון ולהילחם עד שאקבל אותן".

עוד הסבירה: "בחרתי לסרב להתגייס לצה"ל כי אני מתנגדת לאלימות. לכל צורות האלימות, בכל מקום ובכל מצב. מהות של צבא זו לחימה, כיבוש ומאבק אלים. לא הייתי ועודני לא מוכנה לתרום לזה, לא מוכנה לקחת בזה חלק. המציאות הכל כך אלימה, גזענית ומיליטריסטית שאנו חיים בה חיזקה והדגישה את עמדותיי ותפישתיככה אני לא יכולה לחיות, לא מוכנה לחיות, ואעשה כל שביכולתי כדי לשנות זאת, אפילו במקצת".

מפגינים בתמיכה עם הסרבנית הלל רבין בפתח הבקו"ם ב-21 באוקטובר האחרון. רבין עומדת באמצע התמונה, לבושה בשחור (צילום: מסרבות)

"דרך ארוכה עברתי מאז. אחרי שקיבלתי תשובה שלילית ולא מנומקת מוועדת המצפון נכנסתי לכלא 6. בכלא למדתי את המערכת הצבאית, ולמרות שלא פעם וגם לא פעמיים הרגשתי מותשת מדי בשביל להמשיך, המשכתי. המשכתי כי האמנתי במה שאני עושה, 'וככל שיענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ'", הוסיפה. יצוין שרבין קיבלה תמיכה פעילה מרשת מסרבות ומתנועת יש גבול הוותיקה, שבין היתר, קיימו משמרות מחאה מול הבקו"ם בתל השומר ומול כלא 6 בעתלית.