לאחר חול המועד ולכבוד ה-1 במאי: הפגנות בירושלים ובאוניברסיטאות למען העסקה ישירה

לאחר חול המועד ולכבוד ה-1 במאי: יתקיימו הפגנות בקמפוסים ברחבי הארץ ומול המועצה להשכלה גבוהה בירושלים למען העסקה ישירה באוניברסיטאות. כך מסר אורנה עמוס, רכזת הקואליציה הארצית להעסקה ישירה. כמו כן, הוקם מטה המרכז עשרות ארגונים ותאי סטודנטים לצד עובדי ניקיון, פעילים חברתיים, ואף נציגים של הסגל האקדמי.

בין חברי המטה: תאי הסטודנטים של חד"ש בקמפוסים השונים. הוא צפוי לפעול בכל המישורים, תוך שיתופי פעולה מקומיים, במטרה להביא לקליטתם של עובדי ועובדות הקבלן להעסקה ישירה, באופן שיאפשר להם ליהנות מכל הזכויות של עובדים מן המניין, וביניהן הזכות להקנות לילדיהם השכלה אקדמאית חינם, "כל זאת במסגרת האקדמיה שאחראית להכשיר את הדור הבא של מנהיגי החברה ואמורה להוות מגדלור לערכים של כבוד האדם וחברה מתוקנת", כך מסרו מהמטה החדש.

2017-04-11_151429

פעילי חד"ש באוניברסיטת תלאביב משתתפים בהפגנה להעסקה ישירה בקמפוס שנערכה ב-5 באפריל האחרון (צילום: חד"ש)

"המאבק להעסקה ישירה שהחל לפני כעשור באוניברסיטאות בן גוריון, תל אביב, בעברית, חיפה והטכניון מסתנכרן למטה ארצי", הדגישה עמוס והוסיפה "הסגל הבכיר בכמה מקומות כבר הביע תמיכה ומיד לאחר החג אני מקווה שנקבל את תמיכתה של המועצה המתאמת של הסגל הבכיר ושל עוד ועדים זוטרים מלבד אלו שכבר נענו בחיוב לפניה". כמו כן, גויסו כ-150 מתנדבים בכל הארץ: "ביטוי לאיחוד הכוחות עליו עבדנו בחודשים האחרונים לצד פעילות לובי אקטיבית ושקדנית שהחל בשנה הקודמתמהלכים שאני מקווה שיישאו כבר השנה".

במטה סוכם לקיים הפגנות בכל הקמפוסים ביום שלישי 3 במאי בשעה 11:45 – לציון ה-1 במאי שהוא יום הסולידריות הבינלאומי של העובדים; והפגנה ארצית כעבור שבוע, ב-9 במאי בשעה 12:00 מול המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), ז'בוטינסקי 43, ירושלים.

להתנדבות יש לפנות לדוא"ל: shay4124@gmail.com

מידע נוסף על המחאות והקמפיין הארצי, בעמוד הפייסבוק של הקואליציה:

https://he-il.facebook.com/coalition4de