לאחר השביתה: בוטלו מכתבי ההשעיה לששת העובדים במשרד הרווחה   

בעקבות שיחות שהתקיימו בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרה דוויק, ומנכ״ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, בוטלו מכתבי ההשעיה והופסקו ההליכים המשמעתיים נגד ששת העובדים שהושעו על כך שבאו לפגישה בהסתדרות.

2015-01-31_192401

העובדת הסוציאלית ענבל חרמוני בהפגנה נגד הפרטת שירותי הרווחה (צילום: עתידנו)

עוד סיכומו הצדדים סיכמו על כניסה למו״מ אינטנסיבי על הסוגיות שבמחלוקת. נמסר כי "העבודה במשרד הרווחה על כל שלוחותיו חזרה למתכונת מלאה". ביטול ההליכים המשמעתיים באו בעקבות שביתת אזהרה בת יום אחד במשרד הרווחה. במסגרת השביתה נסגרו כל משרדי המטה והמחוזות ברחבי הארץ ולא ניתנו שירותי קציני מבחן.

שש העובדות קיבלו את ההזמנה להליך משמעתי לפני השעיה בשל פגישה שקיימו במשרדי איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות, בנושא סכסוך העבודה התלוי ועומד במשרד הרווחה שהוכרז בחודש יוני 2014. בין היתר, הסכסוך הוכרז לאחר שהנהלת משרד הרווחה החליטה על ביצוע רפורמה בשירותים החברתיים וזאת ללא שיתוף והידברות עם עובדי המשרד, תוך שינוי במטלותיהם ובתיאור תפקידם של חלק מהעובדים וללא שיתוף איגוד העובדים הסוציאליים. כמו כן, הסכסוך הוכרז בשל התנכלות לעובדים בשל היותם חברי ועד.

לקראת השביתה מסרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "משרד הרווחה פוגע בזכות הלגיטימית של כל עובד לממש את זכות ההתאגדות והשייכות הארגונית ולהשתתף בפעולות ארגוניות. הנהלת המשרד מתנהלת בצורה נקמנית ופוגענית ומנסה להשליט מרותה ולעקר אנשי מקצוע מנוסים ומסורים באמצעות הפחדות ורדיפות. אנו מקווים שהשכל הישר יחזור להנהלת המשרד, שהיא תתמקד בנושאים חשובים יותר מאשר להציק לשש עובדות ותפסיק לנהוג סחבת בדיונים".