לאחר הפגנה זועמת של תלמידים והורים משפחה של מהגרי עבודה שוחררה ממעצר

גל המעצרים של ילדים למהגרות עבודה והוריהם נמשך. אתמול (חמישי) נעצרו שלושה ילדים של מהגרות עבודה שנולדו בישראל, ואם אחת נעצרה ללא בנה, תלמיד כיתה ו' בבית הספר גבריאלי בתל אביב ששהה באותו זמן בבית הספר. מאות תלמידים והורים הפגינו בסיום יום הלימודים מחוץ לבית הספר, כשהם חוסמים את שער הכניסה – מחשש שפקחי הגירה יבואו לעצור את הילד.

המעצר של בני משפחת לופז, אתמול, בתלאביב (צילום: המוקד לפליטים ולמהגרים)

בני משפחת לופז, האב, האם, ילדה בת 7 ותינוקת בת שנה, מהודו שנעצרה אתמול על ידי רשות האוכלוסין, שוחררה הבוקר בערבות על סך 25 אלף שקל. רשות האוכלוסין מסרה בהודעתה כי שחרור המשפחה הוא בהתאם להתחייבותם להתייצב במשרדי רשות האוכלוסין ב-19 לנובמבר. עובדת הזרה מהודו שוחררה אף היא אמש בערבות לאחר שנעצרה במהלך הבוקר בתל אביב.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) שהצטרף למאבק נגד גירוש הילדים הישראלים "ההתעללות בילדים ממשיכה, בהוראתם של שר הפנים דרעי ומנכ"ל רשות ההגירה ד"ר מור יוסף. גם השבוע נעצרו משפחות עם ילדים והושלכו לתאי מעצר. חלק שוחרר בינתיים בערבות בשורה משמחת בהחלט, אך רחוקה מלהצביע על שינוי מגמה.
נגד הגירוש עומדים אלפי תלמידי בית ספר, חניכי תנועות הנוער, הורים, מורים ומנהלים. הקהילות בהן חיות המשפחות נעמדות על רגליים אחוריות ולא מוותרות לרגע. אנחנו נעמוד לצדם במאבק נגד פקודת הגירוש ונגד כליאה והתעללות בילדים חסרי ישע".