לאחר הסרת המגבלות בלפור שבה ובגדול: מתעצמת המחאה נגד נתניהו הכושל והמושחת

גל המחאה נגד בנימין נתניהו המושחת וממשלתו הימנית הכושלת גובר מדי שבוע. התבדו הצופים מהמעון הרשמי שברחוב בבלפור, שסברו כי בדומה למחאה החברתית ההמונית ב-2011, הגל יידעך עם בוא הסתיו, או שהמשטרה כבר תעשה את שלה והמפגינים יתקפלו עם הזנב בין הרגליים.

שובן של ההפגנות ההמוניות ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, מסע המחאות המקומיות "בלפור זה כאן" ברחבי הארץ ורבבות האזרחים הנוהרים (בלי אוטובוסים) למשמרות ליד בתיהם – הם ההוכחה הניצחת כי "עד שהוא לא ילך – אנו לא נלך".

מסגר לסגר, כוחה של המחאה מתעצם, ובממשלה הבינו זאת היטב. ניסו את הסגר כדי לעצור את ההפגנות ולא הצליחו. הפסיקו את הסגר כדי לבדוק האם המחאה דועכת, וגם בזה כשלו. כפי שהקורונה תלווה אותנו עד למציאת החיסון, המחאה תישאר עמנו עד לסילוקו של נתניהו מן השלטון.

המחאה ההמונית הופכת פוליטית ורדיקלית מדי שבוע. החלומות באספמיה בדבר "שובה של ישראל הטובה והישנה" התחלפו בדרישות לדמוקרטיה לכל ולסיום הכיבוש. במוצ"ש האחרון במקביל להפגנת האלפים בבלפור, נערכה בכיכר רבין עצרת של התנועה לאיכות השלטון עם הפוליטיקאים של "ישראל הישנה". ברגע שחלפו במקום פעילי המחאה העקבית והנחושה, ובהם חברי חד"ש, מק"י ובנק"י, התרוקנה הכיכר ומשתתפי העצרת הצטרפו להפגנה שנמשכה שעות – בדומה להפגנות שנערכו בעיר במהלך הסגר ולפניו. נכון, עד שנתניהו לא ילך – זה לא ייגמר. אבל גם לאחר שהוא ילך זה יימשך. חיוני להפוך את המחאה ההמונית נגד נתניהו למערכה ממושכת למען שלום, שוויון ודמוקרטיה.

הרשימה עומדת להתפרסם בשער הגיליון הקרוב של "זו הדרך"

עוד על המחאות נגד נתניהו ושלטון הימין המושחת, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 2 ו-10):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf

סרטון וח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) נואם במוצ"ש בעצרת בכיכר פריז בירושלים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/777614132801999