לאחר ארבעה שבועות שביתה הסגל הבכיר באקדמית ת"א-יפו ישוב לעבודה

לאחר ארבעה שבועות של מאבק הסגל האקדמי הבכיר במכללה האקדמית ת"איפו שהחליט ברוב קולות לחזור ללמד מחר (ראשון) מתוך דאגה ואחריות כלפי הסטודנטים.

2017-11-18_172048

סטודנטיות מפגינות בעת שביתה הסגל הבכיר, בשבוע שעבר (צילום: אגודת הסטודנטים במכללת ת"איפו)

ההחלטה על הפסקת השביתה התקבלה בעקבות הדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת החינוך של הכנסת. בסוף הישיבה הופנתה קריאה מטעם יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לחזור ללימודים ולפתוח מיד במשא ומתן מזורז על כל דרישות הסגל הבכיר בליווי חברת הוועדה, ח"כ מירב בן ארי, ובנוכחות ות"ת (מה שמכונה "מתווה מרגי"). חשוב לציין כי יו"ר הוועדה וכל חברי הכנסת הנוספים שהשתתפו בדיון הכירו בזכותו של ארגון הסגל הבכיר לשאת ולתת על כל אותם נושאים בהם ביקש לדון במשך 9 החודשים שקדמו לשביתה, ואמרו במפורש כי דרישותיהם של המרצים השובתים הן לגיטימיות.

נציגי ועד הסגל האקדמי הבכיר אימצו במהלך הישיבה, ללא סייג, את "מתווה מרגי" .לעומת זאת, נציגי ההנהלה התנגדו לנוכחות מלווה למשא ומתן, ונעתרו לכך רק לאחר דרישת הסגל הבכיר והסטודנטים שנכחו בדיון.

מארגון הסגל נמסר "אנו חייבים להגיד בהזדמנות זו תודה לאלפי הסטודנטים והסטודנטיות שלקחו חלק במאבק החשוב הזה, לא היינו מצליחים ללא ההתאגדות של כולכם! תודה גם לחברי הכנסת שנתנו לנו זכות דיבור באופן שוטף, הקשיבו לנו ותמכו בנו. המון תודה להתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות שליוותה אותנו לאורך הדרך".