כ-200 מרצים באוניברסיטה העברית הביעו תמיכה בד"ר קרולה הילפריך

כ-200 מרצים מהאוניברסיטה העברית חתמו על מכתב שנשלח אל נשיא האוניברסיטה, פרופ׳ אשר כהן, בעקבות הפרסומים בעניינה של ד"ר קרולה הילפריך בעקבות ניסיונות ההשתקה וסתימת הפיות של גורמים פשיסטים בתוך האוניברסיטה ומחוצה לה. החותמים מביעים תמיכה בד"ר הילפריך ודורשים מהנהלת האוניברסיטה לרדת לחקר האמת על התקרית ולהתגייס באופן ברור ונחרץ להגנתה של המרצה ולהגנה על כלל המרצים, על ציבור הסטודנטים, ועל המרחב האקדמי.

2019-01-11_170626

הפגנת ההזדהות עם ד"ר קרולה הילפריך באוניברסיטה העברית השבוע (צילום: אקטיבסטילס)

במכתב לנשיא האוניברסיטה העברית נאמר כי הדיווח התקשורתי של תקרית בה לכאורה לקחה חלק ד"ר הילפירך "היה מוטה ומוטעה, והטענות שפורסמו לא היו נכונות. כפי שעולה מעדויות שהתפרסמו מאז, לא התנהל ויכוח בשיעור, אלא התנהלו חילופי דברים בין התלמידה במדים לבין תלמידה אחרת לאחר השיעור. המרצה לא ניגשה לתלמידה במדים, אלא התלמידה פנתה למרצה. המרצה לא נזפה בתלמידה ולא השפילה אותה, אלא התייחסה בשיחת מסדרון באופן סביר לסיטואציה מורכבת שהתלמידה העלתה בפניה והסבירה לה שיש עמדות לגיטימיות שונות מזו שלה".

החתומים "מבקשים לחזק את ידיה של המרצה ולעמוד לצדה. ההסרטה בחשאי של שיחת המסדרון שלה עם התלמידה, הוצאתה מהקשרה וסילופה היו מעשה מכוער ומגונה. אנו מתקוממים על הניסיונות של בעלי עניין לפגוע במרצה, באוניברסיטה ובסטודנטים, להעליל עלילות שווא, להסית, להשתיק, להלך אימים ולחרחר ריב ומדון בקרב קהילת האוניברסיטה ובחברה בישראל".

"כמרצות וכמרצים באוניברסיטה העברית, אנו מצפים שהנהלתה תגלה אומץ ומנהיגות בתגובתה למתקפה על המרצה שנפגעה ועל ערכי האוניברסיטה. אנו מצפים מרשויות האוניברסיטה לרדת לחקר האמת על התקרית שאירעה לאחר השיעור ועל הגורמים והמניעים שעמדו מאחורי פרסומה המוטה והמוטעה. אנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה להתגייס באופן ברור ונחרץ להגנתה של המרצה שנפלה קורבן למסע שיסוי מכוער. אנו מצפים מההנהלה להתגייס להגנה על כלל המרצים, על ציבור הסטודנטים, ועל המרחב האקדמי מפני פעולות בריוניות שמנסות לעשות דהלגיטימציה למחשבה העצמאית שלנו ולחיים המשותפים של כולנו", הדגישו.

בין היתר חתמו על המכתב: פרופ׳ דן אבנון, מדע המדינה; פרופ׳ צח אדם, מדעי הצמח; פרופ׳ דורית אהרונוב, הנדסה ומדעי המחשב; פרופ׳ עמליה אולבר, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; פרופ׳ עוזי אורנן, לשון עברית; פרופ׳ תמר אלאור, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; פרופ׳ דוד אנוך, משפטים ופילוסופיה; פרופ׳ יהודה אנזל, מדעי כדור הארץ; פרופ׳ ענבל ארנון, פסיכולוגיה; פרופ׳ עופר אשכנזי, היסטוריה; פרופ׳ ברוריה ביטוןאשקלוני, מדע הדתות; פרופ׳ רות בטלר, חינוך; פרופ׳ יורם בילו, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ופסיכולוגיה; פרופ׳ לואיז ביתלחם, אנגלית ולימודי תרבות; פרופ׳ יונתן ברויאר, מתמטיקה; פרופ׳ אורן ברק, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים; ד״ר יעל ברדה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; פרופ׳ דפנה גולן, משפטים; פרופ׳ ג׳וני גל, עבודה סוציאלית ורווחה חברתית; פרופ׳ עמוס גולדברג, היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו; פרופ׳ יצחק גלנור, מדע המדינה; פרופ׳ יוסף גרודזינסקי, מדעי המוח; פרופ׳ אבנר דהשליט, מדע המדינה; פרופ׳ גיא דוידוב, משפטים; פרופ׳ עמינדב דיקמן, ספרות כללית והשוואתית וספרות עברית; פרופ׳ אריאל הירשפלד, ספרות עברית; פרופ׳ שמעון זנדבנק, ספרות כללית והשוואתית; פרופ׳ יוסף זעירא, כלכלה; פרופ׳ גלית חזןרוקם, ספרות עברית ופולקלור ותרבות עממית; פרופ׳ הלל כהן, אסלאם והמזרח התיכון; פרופ׳ דוד לויפאור, מדע המדינה ומדיניות ציבורית ופרופ׳ פול מנדספלור, מחשבת ישראל.