כ-1,500 מפגינים נעצרו ברחבי רוסיה בהפגנות נגד שלטונו המושחת של פוטין

רבבות אנשי אופוזיציה יצאו אתמול (שני) להפגין ברחבי רוסיה נגד שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין והשחיתות השלטונית. על פי פעילי האופוזיציה נערכו כ-145 הפגנות ועצרות וסיביר ועד מערב רוסיה. כך מוסר הבוקר שליח העיתון הצרפתי "הומניטה" במוסקבה.

חצי שעה לפני תחילת ההפגנה במוסקבה עצרה המשטרה הרוסית בפתח ביתו את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, שקרא למחאה ההמונית ואחד המתנגדים הגדולים ביותר לנשיא פוטין. כך מסרה רעייתו יוליה בציוץ בטוויטר עם תחילת ההפגנות. בלני קרא לקיים הפגנות מחאה נגד השחיתות השלטונית ביום שבו מציינים את "יום רוסיה", החג הלאומי של הפדרציה הרוסית שהוכרז עם פירוק ברית המועצות. ההערכות המוקדמות היו שהרשויות יבצעו גל מעצרים גדול של מפגינים, בהם מנהיג האופוזיציה.

לפי דיווחים במדינה, לפחות 600 בני אדם נעצרו בהפגנות בסנט פטרבורג לבדה, 832 נעצרו בירה מוסקבה וכנראה מאות נוספים בערים נוספות. כוחות משטרה אף השתמשו בגז מדמיע נגד המוחים.

2017-06-13_204301

שוטרים עוצרים מפגינים במרכז מוסקבה (מתוך פייסבוק)

במוסקבה המפגינים הניפו כרזות בהן נאמר "הצאר (פוטין) הביתה", "פוטין שודד את הקופה הציבורית", "אנחנו הכוח" ועוד. אחת מחברות מועצת העיר מוסקבה, יוליה גליאמינה, הפעילה למען זכויות הדיור בעיר, מסרה כי הוכתה קשות על ידי המשטרה – יחד עם בן זוגה. יחד עמה נעצרו עשרות פעילים חברתיים הנאבקים נגד גירוש התושבים משכונות העיר שהוקמו בעידן הסובייטי לטובת אילי הנדל"ן המעוניינים להפוך את האדמות לנכסים מניבים תוך תמיכת העירייה והשלטון המרכזי.