כתובות נאצה גזעניות רוססו על בתים וכלי רכב בשלושה כפרים פלסטינים

מתנחלים ריססו הלילה (ראשון) כתובות נאצה וגרמו נזק לכלי רכב בכפר הפלסטיני אלמועייר שבמרכז הגדה המערבית. באחת הכתובות נכתב "מוות לערבים", ואחרות התייחסו להרחקה של אנשי ימין מהשטחים הפלסטינים הכבושים בצווים מנהליים ונכתב בהן "תג מחיר" ו"די לצווים המנהליים".

2018-11-25_202954

כתובת גזענית בכפר אלמועייר, הבוקר (צילום: בצלם)

המשטרה חוקרת חשד לפשע שנאה גם בשני כפרים באזור שכם, לאחר שבסוף השבוע דיווחו פלסטינים על פעולות השחתה בבתים ובמכוניות. בעסירה אלקבליה מתנחלים ריססו על קיר באחד הבתים את הכתובת "לחמו באויב ולא באוהב". מגן דוד רוסס על מכונית באזור.

בצלם פרסם צילומים נוספים בהם כתובת נוספת על אחד הבתים: "ד"ש מהאוהל של שמידע". הכוונה היא כנראה לפעיל ימין שזה שם משפחתו. בתצלומים נראה כי הושחתו כלי רכב נוספים שצמיגיהם נוקבו. בסרטון ממצלמות האבטחה נראים שניים המבצעים את פשע השנאה.

תושבי הכפר הסמוך חווארה דיווחו על תקרית דומה לאחר שבין היתר רוססה הכתובת "פינוי יצהר = תג מחיר", בהתייחס לצריף לא חוקי שנהרס ביצהר בשבוע שעבר. בנוסף, יותר מעשר מכוניות הושחתו במקום. עוד נוקבו צמיגיהם של כ-13 כלי רכב.

ארגון "תג מאיר" מסר בתגובה לפשעי השנאה: "המשך פעולות 'תג מחיר' נגד תושבים ערבים במזרחירושלים והגדה הוא בלתי נסבל. ממשלת ישראל חייבת להגן על תושבים פלסטינים חפים מפשע בדיוק כפי שהיא עושה זאת כלפי אזרחיה".