כתב אישום הוגש נגד הצעירה הפלסטינית עהד תמימי; ח"כ עודה: יש לשחררה מייד

כתב אישום הוגש היום (ב') בבית המשפט הצבאי ביהודה נגד הצעירה הפלסטינית עהד תמימי, בגין תקיפת קצין וחייל צה"ל לפני שבועיים, ובגין חמישה אירועים נוספים בהם תקפה חיילים בכוחות הכיבוש, זרקה לעברם אבנים, איימה עליהם, "הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן."

כמו כן, הוגש לבית המשפט הצבאי בכלא עופר כתב אישום נגד נרימאן תמימי, אמה של עהד, בגין מעורבותה באירוע התקיפה מלפני שבועיים ובאירוע נוסף בו השתתפה עם בתה בתחילת החודש שעבר, ובגין הסתה לביצוע פיגועים ברשת החברתית פייסבוק.

2018-01-02_213229

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), עם באסם תמימי ועו״ד גבי לסקי (צילום: אל אתיחאד)

 

לאחר הגשת כתב האישום ועל פי בקשת התביעה הצבאית הוארך מעצרן בשמונה ימים. בית המשפט הצבאי הורה לשחרר בפעם השנייה את קרובת משפחתן נור, שנגדה הוגש אתמול כתב אישום, אך הפרקליטות הצבאית ביקשה וקיבלה עיכוב ביצוע בן 20 שעות לצורך ערעור.

עורכת דינן של השלוש, גבי לסקי, אמרה ל"הארץ": "כתב האישום הוא חריג במובן זה שעהד נעצרה בגלל האירוע המצולם בווידאו. מאחר שהאירוע הזה כשלעצמו אינו מספיק למעצר ארוך כפי שרצתה התביעה, הם החזיקו אותה במעצר על מנת למצוא אירועים מהעבר. ואכן, הגישו כתב אישום בנוגע לאירועים שהתרחשו לפני שנה וחצי ויותר – כשאף אחד עד מעצרה הנוכחי לא דיווח עליהם, לא נעצרה בגינם, לא התלוננו עליה, לא כתבו דו״חות פעולה לגביהם, מה שמצביע על כך שיש רצון לנסות להשתמש במקרה של עהד כמקרה להרתעה של צעירים אחרים מלנסות ולהתקומם כנגד הכיבוש". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שלקח חלק בדיון בבית המשפט מסר לעיתונאים "בנות משפחת תמימי נאבקות בכיבוש ויש לשחררן מייד. הם הגנו על אדמתן ועל ביתן".