כרזות של חד"ש: 'העובדים מתים והקבלנים מרוויחים'; עונשי מאסר על תנאי נגד מנהלים בעקבות מותו של נער

פעילי פורום העובדים של חד"ש בסניפי תל-אביב ויפו תלו במהלך השבוע האחרון כרזות בעברית ובערבית באתרי בנייה ברחבי העיר תחת הכותרת "העובדים מתים והקבלנים מרוויחים". הפעילים דורשים את סגירת האתרים בהם נמצאו ליקויי בטיחות, הטלות קנסות ומעצרם של המפירים כללי הבטיחות, הגדלת מספר המפקחים ויישום ההסכם שנחתם אשתקד בין הממשלה לבין ההסתדרות.

יצוין שהיום (רביעי) פורסם פסק דין שניתן על בסיס הסדר טיעון לפיו נמחק סעיף אישום בהריגה נגד שני מנהלי עבודה באתר בנייה של דניה סיבוס, בו נהרג הנער אור פליסיאן לפני שש שנים בבני ברק. לנאשמים נגזרו רק שלושה חודשי מאסר על תנאי, 300 שעות עבודה לתועלת הציבור וקנס בסך 4000 שקלים.

השניים, עזרי שביט ושמחה בנציון הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות בטיחות בעבודה. השופט איתן קורנהאוזר אמר בדיון כי "אני מוצא כי התופעה הקשה הפוקדת את אתרי הבנייה בישראל וגובה חיי אדם חדשות לבקרים, מחייבת מתן מענה ברור וחד גם במסגרת ההליך הפלילי. מדובר במכתב מדינה המחייבת את סיום ההליך בהרשעה". פליסיאן נהרג ב-2013, בעודו בן 15, לאחר שנפל מפיגום בגובה 9 קומות בבניין בבני ברק ונהרג. ביוני האחרון הושגה עסקת טיעון בפרשה, במסגרתה כתב האישום נגד מנהל הפרויקט נמחק.