כצפוי: כחול-לבן אינה מעוניינת בכל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת

כצפוי, ראשי מפלגת האופוזיציה הגדולה, כחוללבן, מסרו אמש שאינם מעוניינים בכל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. זאת, בעקבות הריאיון שהעניק יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה (חד"ש). עודה פרסם הבוקר בפייסבוק: "היום התפרסם הריאיון המלא שלי עם נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות.' זה המהות של המצע שלנו: משא ומתן לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, ביטול חוק הלאום, ביטול חוק קמיניץ, הקמת העיר הערבית הראשונה, אוניברסיטה, ובית חולים".

ח"כ עודה הוסיף שזהו "יישום ערכי השוויון. ובטח צדק חברתי, ובמרכזו סוגיות העניים הערבים והיהודים. הצלחנו להעיר את מערכת הבחירות להוכיח שהחברה הערבית היא שחקן מרכזי ומשפיע שיכול לקבוע סדר יום פוליטי ותקשורתי. זה מצוין שאנחנו אלה שיוזמים ולא רק מגיבים. שהם יגיבו לנו. כל זאת תוך כדי שמירה על העקרונות שלנו! בכל רמ״ח איברי ובנשמתי, בחיי היומיומיים, עוצר הכל מול העקרונות שלנו. יותר משותפת יותר השפעה. יותר משותפת פחות ימין! חברים וחברות, חייבים להביא ניצחון גדול לרשימה המשותפת."

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש) "היינו רוצים שינוי היסטורי ומהותי: ממשלה שתסיים את הכיבוש, תפתור את משבר הבנייה ובעיית האלימות, ואת האפליה הגזענית נגד החברה הערבית הפלסטינית בישראל. העמדות שלנו לא השתנו. כחוללבן עסוקים בהסתה נגד הערבים, בממשלת אחדות עם הליכוד, ובהסכם עודפים עם הארכי גזען ליברמן. אין עם מי לדבר".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) הוסיפה "עמדתנו ברורה ואף פעם לא השתנתה, אנחנו לא יושבים בממשלות מלחמות וכיבוש. לעולם לא וויתרנו על הדרישות שלנו, ובראשן סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית, וקבלת כל הזכויות הקולקטיביות והפוליטיות במלואם. אני לא רואה היום במפה הפוליטית הישראלית מי יש לו את האומץ ליישם דרישות אלה, ובוודאי לא מי שדיבר רק לפני יומיים על הפצצת עזה מאינטרסים אלקטוראליים, ולא מי שעושה הסכם עודפים עם הגזען המורשע ליברמן."

"אנו מתחייבים לכל מה שהצגנו בתוכנית שלנו לפני הציבור, יש לנו היסטוריה מפוארת במאבק ועשייה פוליטית, ועמדות איתנות שלא מתפשרים עליהם ובטח שלא נתפשר עליהם עם גנרלי המלחמה והכיבוש", הדגישה.