כצפוי בוטלה השביתה במגזר הציבורי: הבנות בין האוצר להסתדרות על עתיד העובדים בשידור הציבורי

לאחר משא ומתן ממושך ובצל החלות על השביתה במגזר הציבורי, הגיעו אתמול (שני) מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להבנות בנוגע לעתידם של עובדי השידור הציבורי. השביתה שתוכננה במגזר הציבורי מבוטלת. בין עיקרי ההסכמות: בתקופת תחילת שידורי התאגיד חלקם של עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד יעמוד על כ-65%, כ-100 עובדים נוספים ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים, כלל העובדים בגילאי 40-50 ייקלטו בתאגיד או בשירות המדינה, לא תהיה העסקה במיקור חוץ ונקבע שיפור בתנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי מדובר ב"פתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה".

2017-04-25_161728

הצדדים הסכימו כי כ-555 מעובדי רשות השידור ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי, וחלקם בכוח העבודה בתאגיד, בתקופה שבתחילת שידורי התאגיד, יעמוד על כ-65 אחוזים. ממשרד האוצר נמסר כי הדבר ייעשה תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור. בנוסף לכך, כ-100 עובדים (בתקנים מלאים) ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים, כך שסך הכל פרנסתם של כ-655 מעובדי רשות השידור תובטח. על פי ההסכמה, כלל העובדים  בגילאי 40 עד 50 ייקלטו להעסקה בתאגיד או בשירות המדינה. עובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור.

עוד סוכם בין ניסנקורן לבין באב"ד כי לא תהיה העסקה במתכונת של  מיקור חוץ וכי חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום התחיל

ניסנקורן בירך על ההסכמות שהושגו ואמר: "עשינו מאמצים רבים והגענו לפתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה". ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת על ראשות ההסתדרות אמרה אמש כי "השביתה המדומה, שאיש לא חשד שתתקיים, הסתיימה למרבה הציניות בעיצומו של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. המטרה הושגה כותרות בעיתונים למען מסע בחירות נואש, שאליו גוייסו בעל כורחם כל העובדים במשק". יחימוביץ' הוסיפה כי יו"ר ההסתדרות ניסנקורן "איים להשבית את המשק בשל הסכם שהוא עצמו חתם עליו לפני שלוש שנים ובו הוטל כתם שלא ימחה על יחסי עבודה במשק".

גם ארגון העיתונאים של ההסתדרות התייחס אמש להבנות בין יו"ר ההסתדרות לבין שותפו הפוליטי שר האוצר משה כחלון: "יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מכר היום בנזיד עדשים את השידור הציבורי והפקיר את עיתונאיו. שלוש שנים לאחר שלא נאבק נגד השימוש בחוק כדי לפטר את עובדי רשות השידור, הוא בוחר שלא להיאבק גם נגד החוק שפוגע בעיתונאי תאגיד השידור הציבורי, שחלקם מגיעים מתוך רשות השידור עצמה, ונותן יד לפירוק ההתארגנות שלהם. בחסות הכרזה על שביתה מדומה, ניסנקורן בחר לשתף פעולה ללא שום מאבק עם מהלך בזוי וחסר נימוק ענייני שכל מטרתו היא להקל על ראש הממשלה להשתלט על השידור הציבורי".