כפר יאסיף: אלפים ליוו בדרכו האחרונה את הרקדן איימן ספייה

אלפים הגיעו אמש (חמישי) לכפר יאסיף להלווייתו של הרקדן איימן ספייה שנמצא ללא רוח חיים, ארבעה ימים אחרי שנעדר בים ליד עתלית. בין המשתתפים בהלוויה, חברי כנסת של חד"ש, אמנים, שחקני תיאטרון, ראשי מועצות, חברים, מכרים ובני משפחה שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, למי שבעבר היה פעיל בברית הנוער הקומוניסטי (בנק"י). ראש מועצת כפר יאסיף, עו"ד שאדי שווירי, אמר: "מדובר בצעיר מוכשר פורץ דרך ומהווה השראה להרבה צעירים בחברה הערבית ובכלל".

הרקדן המנוח, איימן ספייה (צילום: בנק"י)

העיתון "אל אתיחאד" מסר הבוקר, שרבים התכנסו בכיכר ה-1 במאי שבכפר, לאחר מכן ספייה הובא למנוחות בבית העלמין המוסלמי. זאת, בעקבות החלטה משותפת של המועצה המקומית המשפחה והכנסייה. ניחום האבלים התקיים באולם של הכנסייה ביישוב. דיוקנו של המנוח הוצב בכניסה למקום ממנו יצאה ההלוויה. בין הסופדים: הזמרת אמל מורקוס, תושבת היישוב.

שר התרבות, חילי טרופר, הביע את תנחומיו ואמר "זו אבדה גדולה לעולם הריקוד. ספייה היה מגדולי הרקדנים והגיע להישגים בולטים בכל העולם". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף: "איימן מקור להשראה להובלה, צעירים בחברה הערבית רק צריכים את הבמה על מנת לפרוץ את הדרך, כולנו אבלים היום". גם קרוב משפחתו של איימן, קונסול הכבוד של רוסיה, ד"ר אמין ספייה, ספד לו: "איימן זה כוכב. זה אדם שעם הזמן נלמד רבות ממנו ובמיוחד החברה הישראלית תלמד על העשייה שלו ועל מה שעשה למען התרבות ולמען האמנות, כל אדם בתחומו מוביל וזה היה איימן".

ביום רביעי האחרון מסוק משטרתי זיהה את גופתו של ספייה, בן 29, בעומק הים מול עתלית. ספייה נראה לאחרונה ביום ראשון בשעות הבוקר בחוף נווה ים בעתלית, כאשר נכנס לרחוץ בים. על פי העדויות, אחת מחברותיו של ספייה נקלעה למצוקה בים וספייה ניסה לסייע לה. חבריו סיפרו כי הוא ככל הנראה נסחף בשל הגלים הגבוהים, בעוד שחברתו הצליחה להיחלץ. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), צייץ בטוויטר ניחומים למשפחת ספייה: "הלב נשבר למשמע הידיעות על מותו של איימן ספיה שטבע בים וגופתו נמצאה אחרי שלושה ימים. אבל הלב מתרחב למראה מאות המתנדבים שעזרו בחיפושים אחריו".

ספייה רקד באופן מקצועי מאז גיל 16, היה חבר בלהקת המחול הקיבוצית והופיע עם להקות מחול באירופה. ב-2009, בריאיון למוסף "הארץ" עם יהודית ארנון, מייסדת להקת המחול הקיבוצית, כונה "בילי אליוט מכפר יאסיף".