כנס רבנים נגד גירוש הפליטים; בארה"ב בתי הכנסת משמשים מקום מקלט

כנס רבנים ואנשי חינוך ביוזמת רבנים למען זכויות אדם ומכון שלום הרטמן יתקיים ביום שלישי הקרוב, 16 בינואר, במכון הרטמן, רחוב גדליהו אלון 11, ירושלים. בהזמנה לכנס נאמר "מדינת ישראל החליטה על גירוש כל הפליטים ומבקשי המקלט מישראל, החלטה זו התקבלה ללא דיון ציבורי, מוסרי וערכי באחריות שלנו כמדינה יהודית לגורלם של פליטים ומהגרים. כיהודים שסבלו את מועקת ההגירה וסבל הפליטות אנו מחויבים ליחס הוגן וצודק כלפי הפליטים".

2018-01-14_204539

הפגנה באוניברסיטת תלאביב נגד הגירוש, 27 בדצמבר 2017 (צילום: הטלוויזיה החברתית)

הכנס יתחיל בשעה 16:30 עם דברי פתיחה מאת הרב ד"ר דניאל הרטמן והרב נאוה חפץ. לאחר מכן, עו"ד רעות מיכאלי מנכ"לית מוקד לפליטים ומהגרים, תמסור עדכוני על המאבק נגד הגירוש. בשעה 19:00 ייערך מפגש עם מבקשי מקלט וכעבור שעה קריאה לפעולה ודיון פתוח בהנחיית הרב ד"ר אריאל פיקאר והרב עדית לב.

מרבנים לזכויות אדם נמסר עוד ש"כיהודים המצווים בתורה 'לֹא תַסְגִּיר עֶבֶד אֶל אֲדֹנָיו אֲשֶׁר יִנָּצֵל אֵלֶיךָ מֵעִם אֲדֹנָיו. עִמְּךָ יֵשֵׁב בְּקִרְבְּךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בַּטּוֹב לוֹ לֹא תּוֹנֶנּוּ'. עלינו ללמוד את נושא הפליטים בישראל ולגבש הצעות לנבחרי הציבור על מנת לעמוד במבחן המוסרי המונח לפתחנו. בכנס נשמע על מצבם של הפליטים בישראל ועל המדיניות של ממשלת ישראל בעניינם, נעסוק ביחסה של תורת ישראל לפליטים ולמהגרים, ונעלה הצעות לפעולה ועשיה כדי לקדם את הדיון הציבורי בעניין".

יצוין שגם בארה"ב, רבנים עוסקים כעת במתן מקלט למהגרים שהנשיא דולנד טראמפ רוצה לגרש בהמוניהם. בסוף השבוע מסרה הקהילה הרפורמית "שיר חדש" שבלוס גאטוס, בקליפורניה, בה חברות 600 משפחות, שהיא מעמידה את בית הכנסת ומתקני הקהילה לרשות הנרדפים מתוך הנחנה שהמשטרה ורשויות ההגירה לא ייכנסו למבנה המשמש למטרות פולחן.

נמסר כי ויכוחים קשים התנהלו בקרב חברי הקהילה בעקבות ההצעה לשכן מהגרי עבודה שבסכנת גירוש. אבל הרוב הכריע "בהתחשב במצוקות הפליטים היהודים לאורך ההיסטוריה ובמיוחד לקראת השואה, במהלכה ואחריה".

האירוע בירושלים בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1598660610223269

עוד על הקהילה היהודית "שיר חדש":

https://www.shirhadash.org