כמיליון קטלונים הפגינו בברצלונה ודרשו לשחרר את העצירים הפוליטיים

כמיליון בני אדם, או כ-750 אלף מפגינים (על פי גרסת המשטרה), קראו אמש (שבת) במרכז ברצלונה לשחרורם של בכירים בממשלת קטלוניה ושל פעילים פוליטיים שתמכו בעצמאות החבל.

אתמול שוחררה יו"ר הפרלמנט בקטלוניה כרמה פורקדל בערבות מהכלא במדריד. פורקדל נעצרה בגין "המרדה" ברקע המשבר על משאל העם שערכה קטלוניה על עצמאותה בתחילת החודש שעבר.

ביום שישי שוחרר ג'ואן ז'וספ נואט, סגן יו"ר הפרלמנט הקטלוני ומנהיג הקומוניסטים בחבל, לאחר שנעצר על ידי משטרת ספרד אף הוא בגין "המרדה". המשטרה הביאה את נואט בפני שופטי בית המשפט המיוחד לפשעי המרדה, חתרנות ומעילה בכספי ציבור; ולאחר כשעה הוא שוחרר ללא תנאים. פורקדל לא לקחה חלק בהפגנה אתמול, אבל נואט, יחד עם ראשת העיר אדה קולאו הצטרפו למפגינים הרבים. נואט וקולאו לא תמכו בזמנו בהכרזת העצמאות, אבל יחד עם כוחות השמאל בחבל, מצדדים במאבק נגד הדיכוי הפוליטי של ממשלת ספרד הימנית.

2017-11-12_200750

מפגינים, אמש, במדריד (צילום: מונדו אובררו)

משפחותיהם של הכלואים, שנעצרו באשמת המרדה, נאמו בפני הצועדים תחת הסיסמא "חירות עבור העצירים פוליטיים". נמסר כי הייתה זו ההפגנה הגדולה שנערכה בברצלונה בשנים האחרונות. קרובים העצורים וכוחות פוליטיים יפתחו במערכה לשחרור כל העצירים הפוליטיים ברחבי ספרד.