כל האיגודים המקצועיים הצטרפו למחאה: רבע מיליון מפגינים נגד טראמפ בלונדון

רבע מיליון מפגינים התאספו אתמול (שישי) במרכז לונדון כדי למחות נגד ביקורו של נשיא ארה"ב בממלכה המאוחדת. במקביל נערכו עשרות עצרות ומחאות ברחבי בריטניה – לרוב ביוזמת האיגודים המקצועיים. יצוין שכל האיגודים המקצועיים קראו להפגין אתמול והיום נגד טראמפ. כך מסר העיתון הבוקר הקומוניסטי "מורנינג סטאר" היוצא לאור בלונדון.

2018-07-14_170740

טראמפ הגיע לבריטניה ביום חמישי, ואמר לעיתונאים כי המחאות המתוכננות נגדו בלונדון ובערים אחרות בממלכה גרמו לו להרגיש "בלתי רצוי", ולכן הודיע כי ישהה בבירה כמה שפחות. "אני מניח שהם יעלו לאוויר את הבלונים הפורחים כדי לגרום לי להרגיש לא רצוי, אין לי סיבה להגיע ללונדון", אמר טראמפ לעיתון הבריטי "סאן". "נהגתי לאהוב את לונדון כעיר, ולא הייתי שם הרבה זמן. אבל הם גורמים לי לחוש לא רצוי, למה שאשאר שם?".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, דחה את הטענות שמדובר בהפגנה שמפגינה זלזול כלפי נשיא ארצות הברית. "הרעיון להגביל את חופש הביטוי, הזכות להתאגד, הזכות להפגין בגלל שמישהו עלול להיעלב הוא תחילתו של מדרון חלקלק", הוא אמר בראיון לרדיו הבי.בי.סי. "יש לנו היסטוריה עשירה של חוש הומור בארצנו".

אכן, בלון ענק שמדמה את טראמפ, כתינוק רגזן ובצבע כתום הופרח בשמי לונדון אתמול מחוץ לפרלמנט הבריטי. קמפיין מימון ההמונים להפרחת הבלון הלועג הושלם בחודש שעבר, עת נאספו יותר מ-11 אלף ליש"ט כדי לממן את הבובה המתנפחת הכתומה, שגובהה שישה מטרים. ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, לא אישר בתחילה את ההפגנה, אך 7,000 בני אדם חתמו על עצומה שקראה "תנו לתינוק טראמפ לעוף", בדרישה לאשר את הפרחת הבלון הענק מעל הפרלמנט במהלך ביקורו.

"דונלד טראמפ הוא תינוק גדול וזועק, עם אגו שברירי ועם ידיים קטנות", נכתב בדף קמפיין הגיוס. הנשיא כונה "גזען דמגוג, שמהווה סכנה לנשים, למהגרים ולמיעוטים והוא איום מוסרי על שלום העולם". עוד נכתב כי "נראה שהוא ממש שונא שאנשים לועגים לו, אז כשיבקר בבריטניה אנחנו רוצים להבטיח שכל בריטניה תסתכל עליו ותצחק".

לקראת ביקור נשיא ארה"ב, יותר מ-64 אלף איש חתמו על עצומה שקוראת להפגין בלונדון נגד הביקור. סביבות אלף בני אדם הגיעו לחזות בבלון הענק שנצפה בכיכר הפרלמנט.