'כל אל-ערב' חויב לפצות את ראש עיריית נצרת לשעבר ראמז ג'ראייסי

העיתון "כל אלערב" חויב לפצות את ראש עיריית נצרת לשעבר ומראשי חד"ש, ראמז ג'ראייסי, ולהתנצל בפניו, זאת במסגרת הסכם גישור שנחתם לאחרונה. כך נמסר ב"עין השביעית".

לפני כשש שנים הגיש ראמז ג'ראייסי, שכיהן אז כראש עיריית נצרת, תביעה בסך 250 אלף שקל נגד "כל אלערב", עורכו דאז פאיז אשתיווי והכתב זידאן חלאילה. ראש העירייה טען, באמצעות באכוחו רביע ג'השאן, כי בשנים 2007-2006 ניהל העיתון מסע השמצות נגדו, בעיקר בסדרת כתבות שנשאו את הכותרת "מי יציל את נצרת?". ג'ראייסי טען כי הכתבות הללו כללו חצאי אמיתות וסילופי עובדות במטרה להשחיר את פניו. הוא פירט בתביעתו לגבי 34 פרסומים משמיצים ומנה עוד עשרות כתבות אחרות שהטילו בו דופי.

2017-08-07_205832

ראש עיריית נצרת לשעבר ראמז ג'ראייסי (צילום מסך)

בשנה שעברה נערכו מספר ישיבות הוכחות אולם לפני חודשים אחדים הוסכם על הליך גישור, שהתקיים בפני השופט בדימוס תאופיק כתילי.

בתחילת החודש הודיעו הצדדים לביתהמשפט כי הגיעו לגישור לפיו מבלי להודות בטענות כלשהן יפרסם העיתון "כל אלערב" הודעה תחת הכותרת "התנצלות והבהרה" ובה ייכתב, בין היתר, כך: "'כל אלערב' פרסם בשנת 2007 סדרת מאמרים בגיליונות עוקבים תחת הכותרת 'מי יציל על נצרת'. […] העיתון הביע ביקורת לגיטימית ואובייקטיבית בהתאם לעקרונות העבודה העיתונאית, בעוד מר ראמז ג'רייסי סבר כי חלקה כולל השמצות ולשון הרע […] בהתאם להצעת הפשרה, שעליה סוכם, מביעים העיתון 'כל אלערב' והנתבעים את התנצלותם בפני מר ראמז ג'ראייסי על כל פגיעה במישור האישי, שהתפרסמה, ועל כל פגיעה במוניטין שלו או על תיאורו בתיאורים לא הולמים, ומבטיחים כי לא זאת הייתה מטרת הפרסום".

בנוסף להבהרה ולהתנצלות, הסכימו הצדדים כי במידה והמגשר ימצא לנכון, ייפסק סכום כספי לטובת ראש העירייה לשעבר. השופט בדימוס כתילי הודיע זמן קצר אחר כך כי לאחר ששמע את טיעוני הצדדים בעניין זה החליט לפסוק לטובת גר'אייסי 25 אלף שקל, עשירית מהסכום המקורי שדרש בתביעתו.