כלות פרס ליבוביץ לשנת 2015: אילנה המרמן ועמירה הס

תנועת יש גבול מזמינה את הציבור לטקס הענקת פרס על שם ישעיהו ליבוביץ. הפרס מוענק מדי שנה מטעם תנועת יש גבול, על פעילות ציבורית למאבק בכיבוש ולחתירה מתמדת לשלום ברוח משנתו של פרופ’ ליבוביץ'. בשנת 1988 כתב פרופ' ישעיהו ליבוביץ': "אם ימשך המצב הקיים (מילת המפתח היא: 'אם'), תהיה החוליגניזציה – או שמא אף יהיה עלינו לומר: נאצי פיקציה – של העם והחברה בישראל, בלתי נמנעת". דובר יש גבול מסר "ליבוביץ' איננו, נוכל רק לשער איך היה מגיב על האירועים האחרונים. בימים קודרים אלה, אנו, המוקירים את זכרו, מנציחים את מורשתו בהענקת פרסים על שמו בעבור פעילות ציבורית ברוח משנתו".

2015-01-28_203310

עמירה הס (שלישית מימין) עם ראשי מפלגת השמאל הספרדית "פודמוס" (צילום: פודמוס)

אילנה המרמן היא עורכת ספרותית, מתרגמת ומחברת ספרי עיון ופעילת שמאל ישראליתבשנת 2010 המרמן הקימה את ארגון הנשים "לא מצייתות" שפעילותיו מבריחות במכוניות שלהן, בניגוד לחוק, פלסטיניות מיהודה ושומרון לתוך הקו הירוקלאחר שפרסמה המרמן את הפעילות במאמר בהארץ פנה "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" אל היועץ המשפטי לממשלה וזה הורה לפתוח בחקירה פלילית נגדה. בתחילת 2012 הודיעה על פרישתה מהוצאת "עם עובד", במחאה על מינויו של תתניצב בדימוס יעקב בריי למנכ"ל ההוצאה. היא נימקה זאת בכך שבריי "מייצג מעצם התפקיד הבכיר שכיהן בו במשטרה, הזדהות עם אידיאולוגיה ומוסד שפועלים זה זמן רב לאכיפת חוקים לא מוסריים וגם לא חוקיים, בייחוד בגדה המערבית ובירושלים המזרחית".

עמירה הָס היא עיתונאית ופובליציסטית ישראלית אשר במשך עשרות שנים כותבת, מסקרת ומנתחת את הכיבוש מעל דפי "הארץ". היא דוגמא ומופת לעיתונאית חוקרת ולא רק "מדווחת" – עיתונאית הכותבת מלב השטחים הכבושים כתיבה עיתונאית ביקורתית על קודש הקודשים של מרכז החברה היהודיתישראלית: פעילות צה"ל בשטחים. "היא עושה זאת באומץ לב ראוי לכל שבח ומתארת בעיקשות מצפונית פוליטית מעוררת הערצה את התכנים שרוב התקשורת בלשון המעטה מנסה להעלים מהציבור" נכתב בנימוקי הפרס. הטקס יתקיים באולם צוותא בתלאביב, ביום שני 9 בפברואר, בשעה 20:30. הכניסה ללא תשלום.