כישלון חרוץ של השביתה הכללית שהוכרזה על ידי הימין הפרו-אמריקאי בוונצואלה

כישלון חרוץ נחלה השביתה הכללית שהוכרזה אתמול (שישי) על ידי ראשי הימין הפרואמריקאי בוונצואלה בתום ההפגנות האלימות ביום חמישי. אמנם, ברשתות החברתיות של הימין הופצו בשעות הבוקר צילומים "המוכיחים" שרחובות הערים ריקים ואף הרכבת התחתית ריקה, אך צילומים אלה הוסרו בצהריים. כתבתי סוכנויות הידיעות מסרו הלילה כי בשדרות סבנה גרנדה, במרכז קראקס, התנועה והמסחר התנהלו כביום רגיל. גם במזרח הבירה, בשכונות העשירות של העיר ובהן קיימת תמיכה גורפת בימין, המסחר והפעילות הכלכלית התנהלו ללא הפרעות.

בהפגנות האלימות של הימין ביום חמישי נהרג שוטר במשטרת ונצואלה, חוסה אלחנדרו מולינה ראמירז. הוא נורה למוות במהלך הפגנה נגד הנשיא ניקולס מדורו בקרבת קראקס. בתום ההפגנות הוכרזה "השביתה הכללית" שאמורה הייתה להתקיים למחרת.

2016-10-29_164536

פעילי המפלגה הקומוניסטית למען הנשיא הסוציאליסטי, ניקולס מדורו, בהפגנת רבבות שנערכה בקראקס יום רביעי האחרון (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

בריאיון ששודר בטלוויזיה אמש, הודיע מדורו כי "אף מקום עבודה לא הושבת, אף חנות לא נסגרה". "בעלי ההון כשלו כישלון ענק והשלום ניצח", הדגיש מדורו. "תפקידו של העם לעצור את הימין המנסה לגרום נזקים היסטוריים לוונצואלה", הוסיף. יצוין שביום רביעי האחרון רבבות הפגינו בעריה הגדולות של המדינה הלטינואמריקאית "נגד ההפיכה הפרלמנטרית הקרבת ובאה". בין המפגינים: פעילי המפלגה הקומוניסטית של ונצואלה ומנהיגיה.