כוחות הכיבוש עצרו שוב את המנהיגה הפלסטינית ח'אלדה ג'ראר בביתה באל-בירה

כוחות הכיבוש עצרו הלילה (חמישי) את ח'אלדה ג'ראר, חברה במועצה המחוקקת הפלסטינית לשעבר ופעילה בחזית העממית, בביתה באלבירה שליד רמאללה כך דווח הבוקר בכלי תקשורת פלסטינים. ג'ראר, כבר נעצרה בעבר על ישי ישראל בשנים האחרונות.

חאלדה ג'ראר בבית הדין הצבאי, יולי 2017 (צילום: אדמיר)

עורכת דינה, סחר פרנסיס מהמרכז המשפטי "אדמיר", מסרה כי היא נלקחה למקום לא ידוע. בפברואר האחרון שוחררה ג'ראר בתום 20 חודשי מעצר מינהלי. החשדות שהובילו למעצרה הקודם נותרו חסויים. ג'ראר נבחרה ב-2006 למועצה המחוקקת הפלסטינית והיתה פעילה בתחומים חברתיים, כגון קידום מעמד האישה וזכויות האסירים בישראל. היא גם מוכרת בעולם בשל פעילותה בארגוני זכויות אדם.

ב-2015 נעצרה ג'ראר בביתה, בטענה כי הפרה צו שהגביל את תנועתה לאזור העיר יריחו. ימים ספורים לאחר מעצרה הוצא נגדה צו מעצר מינהלי למשך שישה חודשים. אולם, בעקבות ביקורת שנמתחה כלפי ישראל על מעצרה ללא משפט של חברת הפרלמנט ללא משפט הומר הצו המינהלי נגדה לכתב אישום בגין עבירות ביטחוניות בין היתר, חברות בארגון החזית העממית ו"הסתה לחטיפת חיילים לצורכי מיקוח לשחרור אסירים". בעקבות הרשעתה נשלחה ג'ראר ל-15 חודשי מאסר והיא שוחררה ביוני 2016. אולם, שנה לאחר מכן נעצרה שוב בשל מה שתואר אז כ"מעורבותה בקידום הפעילות של החזית העממית".