יש גבול: עשרות סרבנים; תנד"י: נגד שפיכות דמים

"לפי ההערכות שלנו ישנם כרגע כמה עשרות סרבניות וסרבנים שסירבו לקחת חלק במבצע הצבאי בימים האחרונים. לפחות מילואימניק אחד נשפט לתקופה בכלא – עשרים יום. זאת, בנוסף לאוריאל פררה שיושב כבר תקופה רביעית בכלא", כך מסר הבוקר (חמישי) דובר יש גבול. לדבריו "מילואימניק נוסף שוחרר לביתו, ושניים נוספים, רופאים צבאיים, עזבו את הבסיס שלהם במחאה. גורלם של אחרים עדיין לא ברור. כ-30 מילואימניקים פנו לרשת הליווי של תנועת 'פרופיל חדש' המפעילה קו טלפון לסיוע למי שרוצים להימנע מגיוס באמצעות צו 8".

2014-07-10_221607

הדובר הדגיש "כל הכבוד להם על האומץ שהמפגינים בסירוב לקחת חלק באי-צדק ובפשעי מלחמה! גם מלחמות ברירה וגם כיבוש העם הפלסטיני הם אנטי-דמוקרטיים מעצם הגדרתם. מי ייתן ועוד רבים יסרבו לקחת חלק בפעולות אנטי-דמוקרטיות כאלו." התנועה גם הזמינה להשתתף במשמרת מחאה שתתקיים מחר, יום שישי, לתמיכה באוריאל פררה ושאר עמיתיו הסרבנים שבכלא. "בוא לתמוך באלה שאומרים לא ומשלמים על כך בישיבה בכלא", נמסר.
קריאה להתייצבות נשים נגד שפיכות הדמים ולמען שלום ושוויון, פרסמה אמש המזכירות הארצית של תנד"י (תנועת נשים דמוקרטיות בישראל): "בימים אלה של עוד סבב מלחמתי של הפצצות, הרג והרס, של מעשי רצח מחרידים שקורבנותיהם הם נערים וצעירים, של ליבוי שנאה והסתה גזענית – אנו קוראות לנשים בישראל, יהודיות וערביות: הבה נתייצב שלובות זרוע נגד שפיכות הדמים, למען הסדר שלום ישראלי-פלסטיני, למען שוויון מלא בין ערבים ליהודים, להגדלת תקציבי החינוך והבריאות על חשבון תקציבי ההתנחלויות ומרוץ החימוש".

לדברי תנד"י "אין ספור מלחמות גדולות וקטנות ורבבות הקורבנות הם ביטוי למבוי הסתום אליו הובילה אותנו מדיניות הכוח של ממשלת ישראל, הרומסת את הסיכוי להיחלצות מהמערבולת ולהשיג הסדר קבע, שבמסגרתו תקום מדינה פלסטינית עצמאית בצד ישראל בקווי ה-4 ביוני 1967. דווקא בימים קודרים אלה, כאשר אימהות מבכות את בניהן שנרצחו, כאשר בחוצות נשמעות קריאות נוסח "מוות לערבים" ו"לחסל את עזה" – אנו מחויבות לעשות כל שנוכל כדי לשמור ולהגן על ילדינו, לעצור את שפיכות הדמים ולבנות חיים של שותפות על בסיס של שוויון וכיבוד זכויות האדם והאזרח, ובראשן – הזכות לחיים".
הסעות להפגנה מול כלא 6, מחר: מירושלים (בנייני האומה) 10:00, מתל אביב (נמיר פינת ארלוזורוב) 11:00. נפגשים על ההר שמעל כלא 6 בעתלית בשעה 12:00 .