ישראל מנועת כניסת שר מדרא"פ; גירשה 4 פעילים קומוניסטים צרפתיים

ישראל מנועת את כניסתו של שר ההשכלה הגבוהה של דרום אפריקה וגירשה השבוע 4 פעילים קומוניסטים צרפתיים. על פי הודעת הנוער הקומוניסטי של דרא"פ, שר ההשכלה הגבוהה, בלייד נזימנד, היה אמור לעמוד בראש משלחת חוקרים מארצו בעת פתיחת המרכז ללימודי אפריקאי באוניברסיטת ביר זית הפלסטינית. נזימנד הוא גם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית בארצו ואחד מראשי הקונגרס הלאומי האפריקאי.

2015-04-25_191652

השר להשכלה הגבוהה של דרום אפריקה, בלייד נזימנד, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ואחד מראשי הקונגרס הלאומי האפריקאי (צילום: המפלגה הקומוניסטית של דרא"פ)

 

השלטונות גם גירשו השבוע ארבעה אזרחים צרפתיים שהגיעו לארץ במסגרת משלחות סולידריות עם העם הפלסטיני. צעיר, מורה לחינוך מיוחד, הפעיל בנוער הקומוניסטי הצרפתי נעצר עם הגעתו ארצה ולאחר ששהה יומיים במתקן כליאה שבנתב"ג, הוחזר בכוח ביום רביעי לארצו. שלושה אזרחי צרפת נוספים, פעילים באגודה לסולידריות צרפת-פלסטין, אף הם נכלאו ביום חמישי עם הגעתם לישראל. הם פנו לבית המשפט, באמצעות עו"ד לאה צמל, על מנת למנוע את גירושם לאחר שהייה של יומיים במתקן הכליאה. אחד ממעוכבי הכניסה, גיא פטרשמידט מסר אמש ממתקן הכליאה "אנו נשאר במעצר עד שבית המשפט בישראל ישמע את הטענות שלנו. לא ייתכן לגרש אזרחי צרפת בסיטונות שכל 'פשעם' הוא הסולידריות עם העם הפלסטיני".

 

העצורים הם שלושה פעילים קומוניסטים מצפון צרפת העוסקים בשיווק שמן זית מתוצרת פלסטינית. יצוין שהשלושה הגיעו לישראל מצויים בהזמנה של הקונסוליה הצרפתית בירושלים לשם קידום שיתוף הפעולה כלכלי בין צרפת לרשות הפלסטינית. דוברת המפלגה הקומוניסטית הצרפתית פרסמה אמש הודעת גינוי חריפה ובה נאמר כי "מקרי הגירוש של השבוע האחרון מצטרפים לרשימה ארוכה מדי של אזרחים צרפתיים שגורשו מישראל – לפעמים בגלל שם משפחתם או המוצא של הוריהם. לא מדובר במקרים בודדים – אלא במדיניות ישראלית עקבית המונעת לקדם את הסולידריות עם הפלסטינים".