ישראלים יפגינו בוושינגטון נגד נתניהו בעת טכס חתימת ההסכם עם האמירויות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אמש (שישי) על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל לבחריין. זאת, במסגרת ההסכם שאמור להיחתם ביום שלישי הקרוב בבית הלבן בין ישראל לאמירויות. על כך הגיבה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "נתניהו עושה שרירים ו'מנרמל' יחסים דווקא עם מי שהיחסים איתם היו מאז ומתמיד יחסי בני ברית. אין כאן שום שלום היסטורי, זהו רק חבל הצלה לנתניהו וטראמפ שהקרקע מתחת לרגליהם רועדת". עוד הדגישה ח"כ תומאסלימאן "כלום לא יעזור: הכיבוש עוד יסתיים ומדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67 ובירתה ירושלים המזרחית עוד תקום. אל תתנו לו לעבוד עליכם. החגיגות בבית הלבן לא ישנו במאומה את המציאות כאן".

ישראלים מפגינים נגד שלטון הימין המושחת מול שגרירות ישראל בוושינגטון, אוגוסט 2020 (צילום: UnXeptable)

יצוין שבעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו ביום שלישי הקרוב בבית הלבן בטקס החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחרין, תתקיים בוושינגטון הפגנת מחאה של ישראלים המתגוררים בערים שונות בארה"ב. הם יגיעו לוושינגטון במיוחד על מנת למחות נגד ראש ממשלה נתניהו בשם כתבי האישום נגדו. אותה קבוצת מפגינים הביעו פעמים רבות תמיכה במפגיני בלפור. המפגינים חברים בתנועת המחאה UnXeptable – תנועה שיזמו פעילים בסןפרנסיסקו וכיום מונה למעלה מעשרים קבוצות בעולם כולו. חברי התנועה מפגינים מדי שבוע בסולידריות חוצתיבשות עם המפגינים בבלפור בקריאה לנתניהו להתפטר ועקב פגיעתו השיטתית במוסדות הדמוקרטיה הישראלית ובערכיה.

״אנחנו מתכנסים מכל רחבי ארה״ב והעולם בשביל לחזור ולהזכיר שראש ממשלה המואשם בפלילים לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו", נמסר. "לא ייתכן שרה״מ קובע הסדרים מדיניים על דעת עצמו מבלי להתייעץ עם אף גורם אחר בממשלה, ומבלי אישור של הממשלה והכנסת".

ההפגנה בוושינגטון ביום שלישי הקרוב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/326763031974655