ישיבת חירום של ממשלת צרפת הימנית לקראת השביתה הכללית ביום חמישי

ממשלת צרפת הימנית קיימה ישיבת חירום במהלך יום ראשון לקראת השביתה הכללית שתפרוץ ברחבי המדינה ביום חמישי הקרוב, 5 בדצמבר. הרקע לשביתה הוא ניסיון לבצע רפורמה ניאוליברלית ומקיפה בפנסיה. על כך מסר אתמול (שני) העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה". הנשיא עמנואל מקרון וממשלתו מנסים לפגוע בהישגיו ההיסטוריים של מעמד העובדים הצרפתי: לאחד את הסכמי הפנסיה הענפיים ולהחליף אותם בהסכם פנסיה אחיד, הפוגע בקצבאות העתידיות.

יצוין שהניסיון הניאוליברלי המקיף האחרון לשינוי בוצע ב-1995, על ידי הנשיא ז'אק שיראק. נהגי אוטובוסים ומטרו שבתו אז במשך שלושה שבועות, עובדי ציבור אחרים שבתו במשך ימים ארוכים, ושני מיליון בני אדם יצאו לרחובות ב-5 בדצמבר של אותה שנה, עד שהממשלה בראשות אלן ז'ופה חזרה בה. ז'ופה שילם מחיר פוליטי כבד בעקבות מדיניות הכלכלית והחברתית הניאוליברלית

על פי החלטת הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (CGT), העומדת בראש המתנגדים, השביתה עשויה להתרחב מעבר ליום חמישי ואף לשתק את פריז ואת המדינה כולה במהלך סוף השבוע. איגודי עובדי ציבור והחברות הממשלתיות במדינה, ביניהם כל עובדי מערך התחבורה של פריז, עובדי הרכבת הצרפתית ועובדי חברת התעופה "אייר פראנס", הודיעו על שביתה ללא הגבלת זמן. כמו כן התאחדויות הסטודנטים ותנועת "האפודים הצהובים" מסרו שיצטרפו למחאות ולהפגנות. "האפודים הצהובים" אף הודיעו שבשבת ייערך הפגנות ברחבי המדינה.