ישבתו ביום ג' : 700 עובדי תכנית שלבים של משרד החינוך עומדים בפני פיטורים

מורי תכנית שלבים המופרטת ישבתו ביום שלישי הקרוב, 13 באוקטובר, ובמקביל יקיימו ועדות החינוך של הכנסת, בראשות רם שפע (כחול לבן), והוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), דיון משותף בעתיד התכנית. כך נמסר מארגון כח לעובדים המאגד את השובתים. לדברי ארגון העובדים "לשר החינוך יואב גלנט נוח להטיל את האחריות למורי שלבים ותלמידיהם על חברות קבלן ועל פקידות המשרד. בואו נזכיר לו את המחויבות לכל תלמידי ישראל. גם לתלמידים החולים. גם למורי הקבלן".

יצוין שבעוד כחודשים יפוטרו 700 עובדי החינוך של תכנית שלבים ובהם מורים, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים וסייעים במלמדים במסירות ילדים חולים הנאלצים ללמוד מביתם. העובדים קיימו באחרונה שורה של אסיפות מקוונות ובהן אושרה הכרזת סכסוך עבודה.

מכוח לעובדים נמסר "עובדי תכנית שלבים לא מפוטרים בגלל הקורונה אלא בגלל רצון משרד החינוך לגנוז את התכנית. העיסוק בילדים חולים הפך לנטל עבור האגף לחינוך מיוחד וכפי שחשף מדור המחקר של הכנסת לא היה למשרד החינוך כל מושג כמה ילדים מקבלים בכלל שירות במסגרת התכנית. אז מה עושים? מפטרים את כולם".

עוד נמסר "מדוע לקטוע שירות במהלך שנה לילד הלוקה באוטיזם? מדוע להפסיק באחת קשר בין מורה לתלמיד המתמודד עם קשיים נפשיים ולקטוע מערכת יחסי אמון שנבנתה לאורך חודשים ולפעמים שנים ? ובכלל מי ילמד? מורים שמעולם לא עבדו עם ילדים חולים? כיצד מורים המלמדים בביה"ס רגיל יכנסו בימי קורונה לבית של ילד שהמערכת החיסונית שלו לא מתפקדת? אין על כך כל מענה ממשרד החינוך. דבר אחד בטוחנכון לעכשיו עובדי תכנית שלבים מפוטרים".