יריות לעבר ביתו של ראש העיר סכנין; גבר נורה ונהרג בכפר קאסם

אלמונים ירו הלילה (בין שישי לשבת) לעבר ביתו של ראש העיר סכנין ומראשי חד"ש, ד"ר ספואת אבו ריא, והציתו את רכבו בזמן שהוא שוהה בחו"ל. באירוע לא היו נפגעים אך נגרם נזק לרכוש. המשטרה מסרה בצהריים כי בשעות הבוקר נעצרו שני צעירים תושבי העיר, בני 22 ו-23, בחשד למעורבות באירוע. הם יובאו בערב לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. תושבים הגיעו למקום, גינו את המעשה ודרשו מהמשטרה להגיע ליורים שמהווים סכנה לכל האנשים ולנבחרי הציבור. עם הבאים לבית: ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת)

ניידת משטרה בפתח ביתו של ד"ר אבו ריא, הלילה, בסכנין (צילום: אל אתיחאד)

כמו כן, גבר בן 30 אותר היום (שבת) בכפר קאסם ללא רוח חיים לאחר שנורה הבוקר בעיר. גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו בזירה. הנרצח הוא תושב העיר ג'והר אבו ג'אבר, בן 30.

הרצח הביא את מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-91 מאז תחילת השנה כך עולה מנתוני מרכז אמאן, המרכז הערבי למאבק באלימות. בין הנרצחים השנה 80 גברים ו-11 נשים. בשנת 2018 נרצחו 75 ערבים, מהם 61 גברים ו-14 נשים.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף היום (שבת) את ממשלת הימין בעקבות הירי על ביתו של ראש עיריית סכנין והרצח בכפר קאסם. הוא אמר כי "אחרי המחאה נגד הפשיעה עשינו התקדמות משמעותית אל עבר תוכנית מערכתית למיגור האלימות, אבל היא שוב נדחתה בעקבות הבחירות החוזרות". ח"כ עודה הוסיף כי "המציאות הזאת היא התוצאה של ממשלה שמעדיפה להגן על עתידו של העבריין העומד בראשה מאשר להגן על אזרחים מפני ארגוני פשיעה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הדגיש "הטרור שמפעילים ארגוני פשיעה נגד אזרחים ונבחרי ציבור ערבים רק הולך וגובר. שמענו הרבה הבטחות מהממשלה והמשטרה, אבל בפועל האלימות רק גוברת ונראה שארגוני הפשיעה לא מרגישים מאוימים כלל". ח"כ כסיף הוסיף כי "על המשטרה למצות את הדין עם האחראים לרצח בכפר קאסם ולירי בסכנין". הודעות גינוי פרסמו גם יו"ר ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר. "אנו עומדים לימינו של חברנו ספואת אבו ריא", הדגיש עאמר.