ירושלים: עובדי נס בעירייה שובתים; כבאים זועמים מנעו כניסת הנציב לתחנה

80 עובדי חברת נס טכנולוגיות שמועסקים בעיריית ירושלים פתחו אתמול (רביעי) בשביתה בעקבות זימון לשימוע של שלושה חברי ועד. כחלק מהשביתה, המגובה על ידי ההסתדרות ונתמכת ע"י ועד עובדי העירייה, לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לכל העירייה ויחידותיה השונות. צעד זה מגיע לאחר שם עובדי נס בבית חולים הדסה החלו בצעדים ארגוניים.

2018-11-08_203307

עובדי נס השובתים בעיריית ירושלים (צילום: ועד עובדים)

מההסתדרות נמסר כי השביתה החלה במחאה על תנאי העבודה הירודים במתחם המחשוב בעירייה וסירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. בין היתר העובדים מועסקים בקומת מרתף בתנאי צפיפות קשים. בנוסף לכך הצעדים החלו על רקע ניסיונה של הנהלת נס לפגוע בחברת ועד המוצבת בעיריית ירושלים, שזומנה לשימוע לפני פיטורים שיערך מחר. במקביל, נמשכת מזה יותר משבועיים וחצי שביתה של עובדי נס באתר בית החולים הדסה.

עשרות כבאים זועמים חסמו אתמול בבוקר את כניסתו של נציב כבאות והצלה, דדי שמחי, לתחנת הכבאות החדשה "איתרי" שבירושלים, במסגרת עיצומים שהכריזו במחאה על תנאי העסקתם. הכבאים חסמו בפני הנציב את השער, שעליו התנוססו כתובות מחאה נגד הפרת הסכמי העבודה.

יצוין שהשבוע הופיע הנציב שימחי בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ודרש את הפסקת עיצומי הכבאים. בית הדין סירב לבקשתו, ונתן ארכה שלישית להמשך העיצומים, תוך קריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן להתערב בסכסוך העבודה שנמשך כבר שנה וחצי מאז כניסתו של שימחי לתפקיד.

ארגון הכבאים מוחה על אי כיבוד הסכמי עבודה קיבוציים; אי כיבוד סיכומים נקודתיים באשר לנהלי עבודה; שינוי הרכב ועדת בוחנים; שינוי תנאי סף למכרזים במטרה להנחית אנשים מחוץ לנציבות ולמנוע קידום כבאים; מחיקת תקנים; ניוד עובדים בכפייה; עצירת כספי רווחה ל-3000 כבאים; מטלות נוספות לכבאים ללא תגמול עליהן; הטיית מכרזים; דין לא שווה לכבאים מן המניין לעומת מפקדים במערך; איומים והתעמרות בכבאים; הבאת רופא חיצוני למערך במטרה לבטל אישורים רפואיים של כבאים מרופאים תעסוקתיים.

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי, מסר כי "הנציב שימחי יודע שקיים סכסוך עבודה חוקי בנציבות כיבוי והצלה בשל הפרות חוזרות ונשנות מצידו של הסכמים קיבוציים. הוא הגיע במכוון לתחנה מתוך מטרה להתסיס את הרוחות, ובהתנהגותו (המתועדת בווידיאו) ניכר כי הוא עוד מעט והיה מרים יד על אנשי ארגון. בושה שראש המערך מתנהל ככה. בושה שנכנס בכוח לתחנת כיבוי, ומעביר מסרים מאיימים לכבאים שמשתתפים בעיצומים החוקיים, שקיבלו את הלגיטימציה של ההסתדרות ושל בית הדין לעבודהבושה שהוא לא מכבד פסק דין של בית משפט. הגיע הזמן שהשר ארדן ייכנס לתמונה ויעשה סדרך במערך הכבאות ויביא הסכם טוב לעובדים. הנציב הנוכחי מבטל את כל ההסכמים ולא מפסיק לאיים ולהתעמר, וכל מה שאנחנו מבקשים זה לכבד הסכמים, שיתוף פעולה וכניסה למשא ומתן".