יצא לו הביבי: זעם בהסתדרות בעקבות דבריו של נתניהו שיש להחריב את העבודה המאורגנת

זעם בהסתדרות בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיש לפתוח במלחמה בעבודה המאורגנת. בתיעוד ששודרה אמש (חמישי) בחדשות 12 נראה נתניהו במפגש עם נציגי "השולמנים", התארגנות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים, כשהוא מסביר להם שאף פעם אין לו "את 61 האצבעות הנדרשות כדי לקדם רפורמות" בין היתר פירוק העבודה המאורגנת. בין היתר אמר נתניהו: "אין לי 61 קולות לעשות את הרפורמות שמעקרות את הכוח של ועדי העובדים. ועדי העובדים לא מגינים על העובדים החלשים. לא צריכים את זה בדמוקרטיה".

לדברי נתניהו בשיחה שנערכה כשעתיים "החרדים וסמוטריץ' עושים מה שאני רוצה". נתניהו ניסה לשכנע את "השולמנים" שלא להקים מפלגה עצמאית ולא לחבור לבנט או לכל מפלגה אחרת . הוא התייחס על משבר הקורונה, ואומר שהוא יכול להגיע ל-42 מנדטים, אם נתוני התחלואה יהיו נמוכים.

נתניהו מסביר אתמול, באמצעות הזום מדוע יש לפתוח במלחמה בוועדי העובדים (צילום מסך: ערוץ 12)

יו״ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, תקף הבוקר בחריפות את נתניהו: "ראש הממשלה מנסה להסיט את האש מהכישלון הטוטאלי שהוביל למיליון מובטלים ללא פרנסה ומסגרים אין סופיים שחיסלו מאות אלפי עצמאים. אם נתניהו החליט להכריז מלחמה על מאות אלפי משפחות של שכירים ועצמאים הוא ימצא הסתדרות חזקה מאי פעם שתמנע זאת ממנו".

גם יאיר כץיו״ר ועד עובדי התעשייה האווירית איש ליכוד ובנו של יו"ר ראש מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ , שנחשב לאחד הכוחות החזקים בליכוד: ״הדברים של ראש הממשלה הערב לא מקובלים על ארגון העובדים של התעשייה האווירית. לא מצופה מיושב ראש תנועת הליכוד, שרבים מבוחרי המפלגה נמנים על ציבור העובדים המאורגנים בהסתדרות להשמיע דברים קשים מסוג זה". "היוצרות התהפכו, אדוני ראש הממשלה", הבהיר כץ, "רבים מראשי הוועדים והעובדים הינם חברי ליכוד, הם גאים להיות אנשי ליכוד וגם להיות אנשי עבודה מאורגנת. המחקרים מלמדים כי בכל מקום שישנה עבודה מאורגנת דווקא הפריון גדל ויחד עמו הביטחון התעסוקתי. אדוני ראש הממשלה, אל תצטרף לקמפיין ההשחרה כנגד הוועדים. העובדים לא ייתנו יד לפגיעה בהם. אני מצפה כי תתנער מהדברים הקשים שהטחת בהסתדרות ובציבור העובדים בישראל". יצוין שחיים כץ ובנו יאיר פקדו אלפי עובדים בתעשייה האווירית לשורות הליכוד ואף הסכימו להפרטת המפעל בתמיכת ההסתדרות.

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2021/01/G02_2021.pdf