יפגינו מחר בכיכר רבין: שביתת עובדות סוציאליות נכנסה לשבוע השלישי

שביתת העובדות הסוציאליות נכנסה הבוקר (שני) לשבוע השלישי ומאות הפגינו בצמתים ברחבי הארץ בדרישה משר האוצר ישראל כ"ץ "להתעורר ולפתור את המשבר בשירותי הרווחה", המושבתים כבר 15 ימים. העובדות הסוציאליות מפגינות בצומת אלוף שדה, צומת חולון, צומת שילת, גדרה, צפת, עכו, בית שמש, צומת משגב, צריפין, צומת סירקין ועוד. בהפגנה בצומת משגב השתתפו ראש העיר סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא וכן פעילי חד"ש ומק"י בעיר וביישובי הסביבה. מחר, בשעה 10:30, תיערך הפגנה נוספת בכיכר רבין וחברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת הודיעו על השתתפותם ועל תמיכתם הפעילה בשובתים.

יצוין שאלפי עובדות סוציאליות הפגינו אתמול ברחבי הארץ. המפגינות חסמו רחובות בסמוך קריות הממשלה בחיפה, תל אביב ובבאר שבע. כמו כן נערכו הפגנות בבית חולים מאיר בכפר סבא, צומת פרדסיה ושדרות. גם אתמול אל ההפגנות הצטרפו פעילי חד"ש ומק"י התומכים בשובתות.

הבוקר פרסם ארגון כוח לעובדים הודעת תמיכה בשביתת העובדים הסוציאליים החברים בהסתדרות הכללית. בהודעה נאמר "אנו חווים ימים של מחאות פורצות. צודקות ואותנטיות. שכירים ועצמאיים. אזרחים שנזנחו בגין מדיניות כלכלית כושלת. מבין המחאות הללו בולטת מחאה שאותות המצוקה שלה נולדו הרבה לפני הקורונה מחאת העובדות והעובדים הסוציאליים". עוד הדגישו בארגון "אנו מביעים את תמיכתו ללא סייג במאבקו של איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים. השירותים החברתיים בישראל מצויים על סף קריסה בתהליך מתמשך, אך לא כתוצאה מהזנחה בטעות כפי שנטען לא אחת, אלא כתוצאה ממדיניות מכוונת. משרד הרווחה בישראל מתהדר בתואר המפוקפק של גדול המפריטים בין משרדי הממשלה. כך דווקא האוכלוסיות הזקוקות לתמיכתה של המדינה, זוכות לטיפול בידי קבלני משנה בדמותן של עמותות שונות, הנאבקות על עצם קיומן. עובדי השירותים החברתיים אינם זקוקים לאמפתיה. הם זקוקים לשינוי מהותי בתנאי העסקתם. רק כך ניתן יהיה לאייש תקנים חסרים ולמנוע את עזיבת העובדים הרבה המאפיינת את השירותים החברתיים. רק מאבק עובדים נחוש ועקבי ישיג זאת".