יפגינו מול כלא רמלה בדרישה לשחרר את מאהר אלאח'רס השובת רעב 90 יום

שבת 24.10 בשעה 13:00 הפגנת חרום מול מרפאת כלא רמלה לשחרורו של העציר המינהלי הפלסטיני מאהר אלאח'רס, תתקיים מחר (שבת) בשעה 13:00 ביום ה90 לשביתת הרעב שלו. הוא הועבר מבי"ח קפלן למרפאת כלא רמלה המכונה בפי האסירים "בית הקברות של החיים". הפעילים נגד מעצרים מינהליים מסרו "אלאח'ראס בסכנת חיים! אנו תובעים את שחרורו המיידי". יצוין שוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל תקיים הפגנה נוספת, ביום ראשון הקרוב באותו מקום ובאותה שעה.

בית המשפט העליון דן לפני שבועיים בעתירתו של אלאח'רס, פלסטיני בן 49. הוא מאושפז בבית החולים קפלן ברחובות, שם הוא סירב לטיפול רפואי עד שיובטח לו שלא ייעצר לאחר שיפור במצבו.

מפגינים בדרישה לשחרר את מאהר אלאח'רס מול בית החולים קפלן ברחובות. ראשון בצד שמאל: יו"ר ועדת המעקב וחבר כנסת לשעבר (חד"ש), מוחמד ברכה. שני משמאל: ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת). ההפגנה נערכה ב-15 באוקטובר האחרון (צילום: אל אקטיבסלטילס)

אלאח'רס, אב לשישה ילדים מהכפר סילת אלדאהר שבאזור שכם, נעצר ב-28 ביולי וב-7 באוגוסט הוטל עליו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים. הוא שובת רעב מיום מעצרו. בעקבות עתירה הקודמת שהגיש אלאח'רס נגד מעצרו המנהלי, החליטו שופטי בית המשפט העליון עמית, מינץ וגרוסקופף, כי לאור מצבו הבריאותי הקשה יש להתלות את מעצרו המנהלי ולאפשר לו לקבל טיפול רפואי בבית החולים. עם זאת, קבעו השופטים כי לרשויות הביטחון הישראליות תעמוד האפשרות לחדש את מעצרו המנהלי לאחר שיפור במצבו הבריאותי. בעקבות זאת, הודיע אלאח'רס כי ימשיך לסרב לקבל טיפול רפואי והזנה בבית החולים עד אשר יובטח לו שמעצרו המנהלי לא יחודש עם שיפור במצבו.

ההפגנה, מחר, מול כלא רמלה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1330874433910873