יפגינו מול הכנסת נגד חוק 'המפעלים המזהמים'; אמש מחו מול ביתו של השר שטייניץ

תושבי חיפה והצפון יחד עם פעילי הסביבה יפגינו מחר (שני) בבוקר מול הכנסת בדרישה לגנוז את החוק המפקיע מהשלטון המקומי את היכולת לתת או לקחת רישיון עסק לעסקים בתחומם גם אם הם פוגעים בחברה ובסביבה כל עוד הממשלה הגדירה אותם כ"בעלי חשיבות לאומית". החוק זכה לכינוי "חוק חיפה כימיקלים" והפעילים הדגישו "חוק המפעלים המזהמים לא יעבור".

יצוין שבז"ן, חיפה כימיקלים ומיכל האמוניה שבתחומו, תחנות הכוח המופרטות המתוכננות בכפר סבא ובעמק המעיינות, המכרה המתוכנן בשדה בריר ליד ערד ומתקני הגז באזור החוף כל אלה בהינף החלטה יכולים להפוך לעסקים "בעלי חשיבות לאומית" ולהרחיק מהתושבים את הזכות והחובה להיות מעורבים. זאת, לשמחתם של בעלי ההון.

מהמטה נמסר כי "הלגיטימציה הציבורית של חוק המפעלים המזהמים הולכת ונשחקת.
החוק המעוות הזה לא משרת את הציבור, אלא פוגע בו בכל ישראל, ובכל זאת ממשלת ישראל מקדמת בבהלה את החוק. מחר החוק אמור לעלות להצבעה סופית במליאת הכנסת אחרי מהלך בזק לדחוף אותו בכל הכוח".

2018-03-04_194201
עוד נאמר כי "האחריות האישית על קידום החוק היא של שר האוצר משה כחלון ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. הם מבינים היטב שהחוק הזה בעייתי, פרסונלי, לא דמוקרטי ופוגע בציבור. אנחנו קוראות וקוראים להם: אל תיתנו לחוק הזה לעבור. מחר בבוקר, בכניסה לכנסת, נקיים הפגנת בזק ונעביר לנבחרי הציבור שלנו מסר ברור: כל הימנעות או פעולה בעד החוק היא פעולה נגד הציבור".

יצוין שאתמול (מוצ"ש), זה השבוע השני, 200 תושבים הפגינו מול ביתו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ במבשרת ציון. המפגינים דרשו משטייניץ לפעול למען הזזת האסדה להפרדת הגז הגולמי ממרכיביו הרעילים מקרבת החוף אל מעל מאגר לוויתן, 120 ק"מ לעומק הים, כפי שנהוג בכל העולם: "אסדה בקרבת החוף תרעיל את תושבי ישראל ", הם קראו.

ההפגנה, מחר, בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1767506126890357