יפגינו הערב: מאות בני נוער קוראים לנתניהו וגנץ לעצור את סיפוח

מאות בני נוער מתנגדים לסיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים וחתמו על מכתב מחאה שנשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרי ממשלת הימין. עוד הם קראו להפגין הערב (חמישי) מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. במכתב שתחת הכותרת "נוער נגד הסיפוח", הדגישו החותמים את ההשלכות ההרסניות של הסיפוח כלפי הפלסטינים והישראלים, ומציינים כי אלה מתוכם שיתגייסו יהיו מי שייאלצו להוציא לפועל את מדיניות הסיפוח.

"החלטה על תחילת הסיפוח תהפוך את מציאות האפרטהייד בשטחים הכבושים לחוק רשמי ומוכר במדינת ישראל ואף תקצין אותה״, כתבו החותמים". עוד נכתב היום "כשהגענו לגיל בו מדינת ישראל דורשת מאיתנו לקחת חלק פעיל בקיום מדיניות גזענית ואלימה, אנחנו מחויבים להתנגד באופן פעיל ונחרץ לסיפוח״, נכתב. על המכתב חתומים בני נוער שצפויים להתגייס לצבא בקרוב, וכאלה העומדים לסרב. ״אין ספק שמהלך זה יביא לחידוש העימותים האלימים באזורנו, שקורבנותיהם יהיו פלסטינים וישראלים כאחד. פירושו הוא העמקת הסכסוך, שימור מעגל הדמים והמוות, וביסוס הכיבוש, האלימות והגזענות״, מזהירים החותמים."

כמו כן, "בשנה הקרובה רבים מבנות ובני המחזור שלנו יתגייסו לצבא. מאיתנו יידרש להוציא לפועל ולקיים את מדיניות הסיפוח המתגבשת, המאיימת לפגוע בצורה אנושה באוכלוסייה הפלסטינית ובחזון השלום. מסיבה זו אנו, בני הנוער, פונים אל כלל הציבור הישראלי ומקבלי ההחלטות בקריאה חד משמעית: את הסיפוח יש לעצור בהקדם האפשרי". לדבריהם תכנית טראמפ "מנוגדת לזכויות אדם בסיסיות ולחוק הבינלאומי, ולא תביא דבר מלבד חיזוק האלימות והפיכת השלום לחלום רחוק".

ההפגנה נגד הסיפוח, ,הערב, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1037006296695832/

למכתב המלא של נוער נגד הסיפוח https://bit.ly/2Z40WrB