יפגינו בת"א: הופסקה שביתת הרעב של הנכים למען תוספת משמעותית לקצבה

אמש (שלישי) הופסקה שביתת הרעב של הנכים. זאת, לאחר שנכה סיעודית ממרכז הארץ, אביטל כהן, ששבתה רעב תשעה ימים במחאה על גובה קצבת הנכות אושפזה בפעם השלישית בתוך שבוע וחצי. כהן פונתה לבית החולים אסף הרופא לאחר שהפסיקה לקחת תרופות ומצבה הרפואי החמיר.

2017-03-29_184257

עקב כך הופסקה שביתת הרעב של כ-20 נכים מושהית – מחשש לאובדן חיי אדם. לאחר ההודעה על השהיית השביתה הפסיקה כהן את השביתה והסכימה לקבל טיפול רפואי. מחר (חמישי) צפויים הנכים לקיים הפגנה בתל-אביב ולהקים מאהל מחאה בכיכר רבין בדרישה להשוות את גובה קצבת הנכות לשכר המינימום. יו"ר מטה הפעולה קובי כהן תקף אמש את שר האוצר, משה כחלון, ואמר: "הגיע הזמן לשים קץ למסע ההשפלה וההתעמרות של הממשלות ובראשם שר האוצר כחלון, שמתעלל בנו ודוחה שוב ושוב בתואנות שווא ובתעלולים פוליטיים את אימוץ החקיקה של הכנסת להעלאת קצבאות הנכות".

כמו כן, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק, הודיעה על תמיכת הארגון בשביתת הנכים ובמאבקם להעלאת הקצבאות. היא אמרה כי העובדים הסוציאליים פוגשים את הנכים מדי יום "ועומדים חסרי אונים נוכח ההידרדרות המתמדת במצבכם וחוסר האפשרות שלכם להתקיים בכבוד". דוויק הוסיפה במכתב התמיכה כי "המדינה צריכה להבין שאין מדובר באנשים הכשירים לעבודה ומנסים להתחמק ממנה. מדובר באנשים שאינם יכולים לצאת לשוק העבודה. המדינה צריכה להבין שלהיות נכה אין משמעו להיות חצי בן אדם".