יפגינו בפתח הבקו"ם בעת ששני צעירים יצהירו על סירובם לשרת בצבא

לוהאר אלטמן (18, תושבת קציר) והלל גרמי (19, תושב יודפת) עומדים להתייצב מחר (שני) בבקו"ם תל השומר ויצהירו על סירובם לשרת בצבא. פעילות ופעילים ברשת מסרבות יחד עם סרבניות וסרבנים שהשתחררו בחודשים האחרונים מהכלא הצבאי יפגינו במקום בשעה 9:30.

עבור גרמי, תהא זו תקופת הכליאה השנייה, לאחר שעצרה אותו בביתו המשטרה הצבאית בשבוע שעבר (29.7) והוא נכלא לתקופה בת שישה ימים. בריאיון לטלוויזיה החברתית, סיפר: "בחרתי שלא לצאת מהצבא דרך קב"ן כי איני מעוניין להציג את המהלך כחולשה שלי, אלא כדרך לבקר את המערכת. אני מקווה שהבחירה שלי תגרום לנערים לפני גיוס לשאול את עצמם שאלות בסיסיות לגבי דברים שהם קיבלו כמובנים מאליהם".

2018-08-05_204859

הסרבן הלל גרמי (צילום: מסרבות)

ביום שישי האחרון קיימו השניים, יחד עם פעילי רשת מסרבות המעניקה לסרבנים תמיכה וליווי תקשורתי, פוליטי ומשפטי, מיצג מחאה בפתחו של שוק הכרמל בתל אביב. במסגרת המיצג, ישבו שני הסרבנים סביב שולחן השבת והזמינו עוברים ושבים לשמוע אותם ולדבר עמם. אלטמן הסבירה: "המיצג הוא עיבוד לעבודת אמנות שעשיתי בעבר. השאלה של מיליטריזם בחברה מעסיקה אותי מאוד, ולכן יצרתי שולחן שבת שבו במקום לברך על הלחם, מברכים על הלוחם".

ההפגה בפתח הבקו"ם בפייסבוק

https://www.facebook.com/events/259126374683522/

הריאיון עם אלטמן וגרמי בטלוויזיה החברתית:

https://tv.social.org.il/social/2018/08/01/lohar-and-hilel