יפגינו בכניסה לבית החולים שיבא בה מאבטח ירה למוות במוסטפא יונס 

על פי קריאת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי מחר (שני) תתקיים הפגנה במפתח בית החולים שיבא בתל השומר, במקום בו מאבטח ירה למוות במוסטפא יונס בשבוע שעבר. יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש) קרא לצוותים הרפואיים להצטרף למחאה. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

אתמול ביקרו באוהל אבלים שהקימה המשפחה בכפר עארה משלחת גדולה של פעילי חד"ש. בין הבאים: יו"ר ועדת המעקב, ברכה; חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומאסלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה; מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה וח"כ לשעבר עפו אגברייה. בתום הביקור מסר ח"כ ג'בארין: "ביקרתי היום יחד עם חבריי להנהגת חד"ש אצל משפחת יונס בעארה, משפחתו של מוסטפא שנורה למוות באכזריות, כדי לנחם את המשפחה. אנו כואבים את כאבם ודורשים לשחרר את כל העצורים אחרי גל המעצרים. ביום שני נקיים הפגנה מול ביה"ח כדי למחות על הוצאתו להורג של מוסטפא בידי אנשי הביטחון במקום". "מעט יודעים שמשפחתו של מוסטפא יונס, הצעיר שהוצא להורג ע"י אנשי הביטחון בתל השומר, תרמה את איבריו כדי להציל חיים של אנשים אחרים. וזאת לפי רצונו של מוסטפא, כפי שהביע בעבר", הוסיף.

יצוין שמאות הפגינו ביום חמישי בכניסה לערערה שבוואדי עארה, במחאה על הירי שאירע בבית החולים שיבא. הצעיר מכפר עארה שהגיע לטיפול נורה ונהרג, לאחר שלטענת המאבטחים הוא תקף אחד מהם בסכין שנשא עמו. הירי ביונס נעשה לאחר שהוא כבר היה מנוטרל וחסר ישע. המפגינים חסמו את כביש 65 לתנועה לזמן קצר, והתלוננו על שימוש באלימות וכוח לפיזור הפגנות, וכן במי "בואש". המשטרה עצרה עשרה מפגינים.

מוסטפא יונס המנוח שנורה למוות בבית החולים שיבא (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ ג'בארין שהשתתף בהפגנה, הוסיף "מאות הפגינו נגד הקלות הבלתי נסבלת שבה בישראל 2020 אפשר לירות באזרחים ערבים. אני עומד בסולידריות עם משפחתו וחבריו של מוסטפא, בקריאה ברורה למשטרה לחקור את נסיבות הירי במוסטפא". "הירי במוסטפא לא הגיע מתוך חלל ריק זו ההסתה נגד האזרחים הערבים והנהגת הציבור הערבי שמכשירה את האצבע הקלה על ההדק. זו גם אותה הסתה שמכשירה את האלימות והפרובקציות המשטרתית שאנו עדים לה, נגד מי שכואבים מוות מיותר ודורשים צדק ושוויון", הדגיש. מוקדם יותר פנה ח"כ ג'בארין למ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, בדרישה לחקור את נסיבות הירי.

.