יפגינו בכיכר הבימה בת"א: העובדים הסוציאליים פותחים בשביתה ללא הגבלת זמן

העובדים הסוציאליים פותחים מחר (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן בעקבות המדיניות החברתית והכלכלית של ממשלת השביתה. השביתה היא במחאה על העומס שהפך בלתי אפשרי עבורם בתקופת הקורונה, השכר הנמוך והאלימות שהם חשופים לה דרך קבע. איגוד העובדים הסוציאליים מסר עוד ששירותי הרווחה בישראל נמצאים במצב של קריסה, והתנאים שהם נאלצים לעבוד בהם הם מבישים. "עם עבודת קודש, לא גומרים את החודש", נכתב על כמה מהשלטים שנשאו בהפגנות שנערכו בעשרות צמתים בשבוע שעבר.

יצוין שהעובדים הסוציאליים יפגינו מחר, עם פתיחת השביתה, בשעה 10:30 בכיכר הבימה שבמרכז תלאביב. האיגוד מארגן הסעות מכל הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

בישראל עובדים כ־12 אלף עובדים סוציאליים. בסקר שערכה בחודשיים האחרונים התארגנות הסטודנטים לעבודה סוציאלית "עוס"ים שינוי" בהשתתפות 180 בוגרות ובוגרים מכלל מוסדות הלימוד לעבודה סוציאלית בארץ, נבדק אם אנשים שסיימו לימודי עבודה סוציאלית בוחרים לעבוד במקצוע ואם הם רואים את עצמם ממשיכים לעבוד בו לטווח ארוך. התוצאות קשות: 44% מהנשאלים שוקלים לעזוב את המקצוע בחמש השנים הקרובות. 25% עוזבים את המקצוע תוך חמש שנים מסיום התואר. 71% הצביעו על כך שהגורם המשמעותי ביותר לעזיבת המקצוע הוא השכר ותנאי ההעסקה. הגורם השני הוא שחיקה נפשית ועומס.

במסר מהרגע האחרון שפרסם הבוקר האיגוד נאמר: "שר האוצר ישראל כ"ץ, זה בידיים שלך. אל תיתן לקשישים בסיכון להישאר בלי טיפול. אל תיתן לחמצן של השירותים החברתיים להיגמר. רק אתה יכול לעצור את הקריסה הזאת. רק אתה יכול להעניק לשירותים החברתיים את ההנשמה שהם כל כך זקוקים לה עכשיו.

לדו"ח עו"סים שינוי המלא: https://www.osimshinooy.org/blank-15