יפגינו בירושלים נגד הרחבת בזן במפרץ חיפה; עובדי בתי הזיקוק באשדוד פתחו בעיצומים

מחר בהצריים, שלישי, יתקיים הדיון המכריע והמשפיע ביותר על חייהם ובריאותם של תושבי מטרופולין חיפה: הצעה להרחיב את מתקני בתי הזיקוק (בזן) המופטרים שבבעלות עידן עופר. תושבי חיפה ופעילים הסביבה מתכוונים להפגין מול הישיבה שתתקיים בבית האחרה בית וגן, רחוב הפסגה 8 בשעה 13:00. הפעילים מסרו "בזן ממשיכים לדרוש להרחיב את בתי הזיקוק, ואנחנו אומרים לא להרחבת המפעל המזהם בישראל".

2017-06-05_200433

הפגנה נגד הרחבת בזן שנערכה בחיפה (צילום: מגמה ירוקה)

עוד נמסר ש"המועצה הארצית לתכנון ובניה תקיים דיון דחוף בסוגיית הסדרת בתי הזיקוק
ואנחנו נהיה שם בשביל לצעוק: בזן לא מעל החוק כן להסדרה, לא להרחבה!". כמו כן, בדיון יקבע עתיד תושבי חיפה והקריות. במידה והתכנית תאושר, יהיה הרבה יותר קשה, אם בכלל, להתנגד לה, כי התכנית כוללת אישור מראש למתקני תעשייה נוספים.
לכן חשוב שנפגין נוכחות חזקה גם בדיון וגם מחוצה לו. תושבי הצפון אינם הפקר של התעשייה הפטרוכימית".

יצוין שוועד עובדי בתי הזיקוק באשדוד (בז"א) המופרטים שבאשדוד, בבעלות פז, בראשות שלווה אליקשווילי, פתח היום (שני) בעיצומים ובמסגרתם לא מתבצעות הזרמות מחוות המיכלים ואליה וכתוצאה מכך לא ניתן להפעיל את מתקני הייצור. בוועד העובדים מדגישים כי פעולות אלה ייעשו באחריות תוך שמירה על הבטיחות, ללא פגיעה בחיי אדם וברכוש. חברת בז"א מעסיקה כ– 400 עובדים. המתקן באשדוד מייצר כ– 40% מכמות הדלק הנצרכת בישראל וכן 40% מתצרוכת גז הבישול. החברה סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של כ-268 מיליון שקל, זינוק של 68% ביחס לרבעון הראשון אשתקד.

לדברי הוועד הצעדים הארגוניים ננקטים לנוכח "הסירוב המתמשך של הנהלת המפעל לבצע תיקון שכר ולהשיב לעובדים תנאי שכר שנגרעו מהם בהסכם שנחתם בשנת 2011 על ידי ועד העובדים הקודם. בהסכם זה נפגע שכרם של העובדים ב-30% בממוצע ועתה דורש ועד העובדים הנוכחי לתקן לפחות חלק מהפגיעה. כמו כן העובדים מוחים על הסחבת שנוקטת ההנהלה במשא ומתן שנמשך מזה שנה". בוועד טוענים בנוסף ש"הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ומעדיפה להפסיד מיליונים מאשר לבצע תיקון שכר לעובדים. הם מתנהלים בצורה לא רציונלית ולא אחראית הן כלפי העובדים והן כלפי הציבור שמושקע בחברה".

עוד על ההפגנה מחר והרשמה להסעות מחיפה:

https://www.facebook.com/events/410818775978449