יפגינו ביד ושם נגד הביקור של המנהיג הניאו-פשיסטי האיטלקי סלביני

משמרת מחאה נגד הביקור בישראל של ראש מפלגת "הליגה הצפונית", שר הפנים והמנהיג הניאופשיסטי האיטלקי, מתאו סלביני, יתקיים מחר (שלישי) בשעה 14:00 בכניסה לציר הגיש למוסד "יד ושם" לזכר השואה.

2018-12-10_195730

משמרת מחאה של תלמידי תיכון במרכז בולוניה שבאיטליה נגד ביקור סלביני בעיר (צילום: "איל מניפסטו")

פעילי זכויות האדם סיגל קוק אביבי, בלהה גולן, ד"ר אפרים דוידי, ורד ביתן, גיא בוטביה, רעיה רותם, נפתלי ספיר, רוני סגולי, רחל חיות, ד"ר סנאית גיסיס, נוני טל, שאול צ'ריקובר, אמיר ביתן, אמנון לוטן, עופר ניימן, עו"ד איתי מק, שושנה לונדון ספיר, פרופ' עמירם גולדבלום ועודד אפרתי שלחו בשבוע שעבר בקשה ל"יד ושם" למנוע את הביקור הרשמי של סלביני. הפעילים מסרו שביקור רשמי של ניאופשיסט וגזען ב"יד ושם", יש בו משום פגיעה בזיכרון השואה. "לא יעלה על הדעת כי המוסד המרכזי להנצחת שואת היהודים באירופה, יארח באופן רשמי שוב ושוב בכירים החשודים בפשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות והפרות חמורות של זכויות אדם, המלבים אנטישמיות ושנאת זרים".

בבקשה נטען כי ביקור סלביני יהיה הפרה בוטה של תפקידי "יד ושם" הקבועים בחוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם, תשי"ג-1953. חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין עסקאות הנשק, ההצבעות באו"ם, היחסים והאינטרסים הצרים של מדינת ישראל וממשלת נתניהו עם משטרים ומנהיגים לא דמוקרטיים, גזעניים, אנטישמיים, דכאניים ורצחניים, לבין מוסד "יד ושם". מ"יד ושם" ענו כי הביקור יתקיים כסדרו.

יצוין שסלביני בנה את הקריירה הפוליטית שלו על גזענות, שנאת זרים, הומופוביה ותמיכה בפשיזם. בין היתרסלביני איים להשטיח את היישובים של בני הרומה הצוענים והציע לקיים מפקד שלהם, סירב לאפשר לפליטים מאפריקה לרדת מספינות באיטליה, והאשים את הפליטים בהפצת מחלות באירופה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין סירב להיפגש עם סלביני. אך, סלביני ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים גלעד ארדן ואיילת שקד ועם סגן השר מייקל אורן. ריבלין אמר לאחרונה בריאיון טלוויזיוני שישראל לא צריכה לקבל בברכה מנהיגי מפלגות ניאופשיסטיות, רק בגלל שהם מעריצים את ישראל. "ניאופשיזם מנוגד לחלוטין לרוח, לעקרונות ולערכים שמדינת ישראל נוסדה על בסיסם", אמר ריבליןלעומתו, סגן השר במשרד ראש הממשלה אורן אמר כי "בעידן ביטחוני רגיש זה ישראל אינה יכולה שלא לארח בכירים של ממשלות המושיטים ידם בידידות".

משמרת המחאה נגד סלביני בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2454554891226994