יפגינו בבקו"ם בעת שצעירה חיפאית תצהיר על סירובה לשרת בצבא כיבוש

מאיה ברנדפיגנבאום (18), תושבת חיפה, תצהיר ביום ראשון הקרוב על סירובה להתגייס לצבא מטעמי התנגדותה לכיבוש ולדיכוי העם הפלסטיני. כתלמידת תיכון, חתמה ברנדפיגנבאום בינואר 2018 על מכתב השמיניסטים 2017 יחד עם עוד כ-100 נערים ונערות.

מאיה ברנדפיגנבאום (צילום: מסרבות)

"הצבא הוא סוג של פרה קדושה וטאבו שלא מעזים לערער עליו במדינה", מסרה. "בחרתי בסירוב כי זו הדרך החזקה והיעילה ביותר לשנות את המציאות. לא די ללכת אחר האמת הפנימית שלך ולומר את כל הסיבות שבגינן לא תתגייסי. אני רואה ביציאה לתקשורת דרך להפצת מסר נגד הכיבוש והאלימות ובעד שלום, שוויון וחברה טובה ובטוחה יותר".

פעילי רשת מסרבות, רשת סרבנות פוליטית, ילוו את ברנדפיגנבאום בדרכה לבקו"ם ביום ראשון הקרוב. הפגנה תתקיים מחוץ ללשכת הגיוס בשעה 12:00. יצוין כי הרשת מלווה שני סרבנים נוספים הכלואים בגין סירובם לשרת בצבא – רומן לוין (19, בת ים), פעיל בנק"י המוחזק למעלה מ-60 יום בבידוד בכלא הצבאי, וכמאל זידאן (18, בית ג'ן), פעיל יוזמת הסירוב הדרוזית, הכלוא למעלה מחודש ימים בכלא הצבאי והמוחזק בבידוד אף הוא.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) פגש אמש את ברנדפיגנבאום בביתה. "יצאתי עכשיו מביתה של מאיה שהחליטה שלא תיקח חלק במשטר הכיבוש השולט במיליוני פלסטינים בשטחים ותסרב להתגייס. בגלל העמידה המוסרית של מאיה היא תכלא בכלא הצבאי ביום ראשון הקרוב. במפגש בינינו מאיה הקריאה לי את מכתב הסירוב שכתבה, בה היא ציינה:
'
בעודי מסרבת אני נושאת בליבי את כל סיפוריהם האישים של חבריי על העוולות שנגרמו להם כתוצאה מהשלטון הצבאי לאורך כל חייהם. לבי עם חבריי הפלסטינים שחיים בפחד ובחוסר ביטחון תמידיאני מתנגדת על כל פשעי המלחמה שמבוצעת בשקט מתחת לפני השטח'", מסר. עוד הדגיש ח"כ עודה: "כמה מודעות וערכיות השתלבו במצפונה למאיה בת ה– 18 כשהכריזה: אני מסרבת! מאיה, תאיר, תמר ורומן סירבו לאחרונה בעידן של שקט יחסי, אך כאשר העם הפלסטיני מחדש את מאבקו וייתקל בדיכוי המאבק, החלוצים האלו יהפכו למובילי צבא הסרבנים. אתם שותפינו ויחד איתכם נבנה את עתיד הצדק ושלום לשני העמים".

עוד על סירובה של מאיה ברנדפיגנבאום בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/07/G27_2019.pdf

ריאיון עם מאיה ברנדפיגנבאום בטלוויזיה החברתית:

https://tv.social.org.il/updates/63667

הפגנת התמיכה עם מאיה ברנדפיגנבאום בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2223128831116967