ימים לפני סגירת החינוכית: בג"ץ דחה את בקשת העובדים לצו ביניים

בג"ץ דחה אתמול (ראשון) את תביעתם של עובדי הטלוויזיה החינוכית למנוע את סגירת הערוץ עם קבלת ההחלטה שלא לתת צו ביניים שיקפיא את המהלך. העובדים פנו בשבוע שעבר לבג"ץ בבקשה להוציא צוביניים זמני שיקפיא את מועד הפסקת פעילות החינוכית.

2018-08-13_200342

בעתירה דרשו העובדים שהממשלה תמצא עבורם פתרונות הוגנים או עלידי קליטתם בתאגיד השידור הציבורי, או בקליטתם לתפקידים מקבילים בשירות המדינה, או שיאפשרו להם הליכי פרישה הוגנים. נציין כי עובדי החינוכית הם עובדי מדינה.

העתירה הוגשה נגד ממשלת ישראל, שר החינוך נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, הממונה על השכר באוצר, ממלאמקום נציב שירות המדינה ותאגיד השידור "כאן". היא מייצגת למעלה מ-140 עובדים של החינוכית, המבקשים שהממשלה תפעל לחתימת הסכם קיבוצי חדש עמם, בתנאים הוגנים, וזאת עוד בטרם מועד הפסקת פעילות החינוכית.

עלפי העתירה, המצב המשפטי הנוכחי של העובדים הוא בלתי נסבל, כששיש תאריך קבוע עלפי חוק להפסקת פעילות החינוכית, אך נציבות שירות המדינה והממשלה נמנעות מלהכריז על סגירת יחידתהסמך במשרד החינוך, שהיא הטלוויזיה החינוכית. כתוצאה מכך העובדים אינם מפוטרים, אלא אמורים להמשיך להגיע לאולפני החינוכית גם אחרי הפסקת שידוריה ולהמשיך לקבל שכר (מופחת) במסגרת אבטלה גלויה, ביוזמת הממשלה.

על פי מה שפורסם הבוקר באתר ההסתדרותי "דבר ראשון", האוצר הסכים להגדלת תקציב תאגיד השידור הציבורי כאן ב-12 מיליון שקלים, על מנת שיקלוט 40 מעובדי הטלוויזיה החינוכית. עד כה, יומיים טרם הפסקת שידוריה, פרסם התאגיד מכרזים רק ל-26 משרות – מתוכן שתיים בחצאי משרה.