יותר מ-750 אלף רשומים בשירות התעסוקה: 2.5 מובטלים על כל אדם שחזר לעבודה באוגוסט

יותר מ-750 אלף מחוסרי עבודה רשומים בשירות התעסוקה ובמהלך חודש אוגוסט, על כל אדם שדיווח שחזר לעבודה היו 2.5 אנשים שנרשמו בשירות התעסוקה. זאת לאחר שביולי שיעור הנרשמים עלה לראשונה מאז תחילת ההקלות על פני מספר האנשים שדיווחו על חזרה לעבודה. כך עולה מדו"ח שפרסם אתמול (שלישי) שירות התעסוקה.  מחברי הדו"ח מתריעים, כי בניגוד לתנודתיות בקרב הצעירים, מבוגרים רבים יתקשו לחזור לשוק העבודה ועלולים להתנתק גם הם משוק העבודה לתקופה ארוכה. "הן הצעירים והן המבוגרים חייבים לקבל מענה מענה מותאם שימנע את ניתוקם משוק העבודה – ניתוק שעלול להוביל לצמצום של שוק העבודה לקבוצות הגיל המרכזיות".

בשירות התעסוקה אמרו כי הכניסה לסגר ביום שישי הקרוב מוצאת את שוק העבודה הישראלי במצב מורכב יותר מאשר בגל הראשון של התפשטות נגיף הקורונה. בשירות טוענים, כי צעדים כגון הגבלת תקופת החל"ת, עידוד לתעסוקה ושימור עובדים שיאפשרו חזרה כמעט מלאה של המשק לפעילות כלכלית עם תום הסגר, "הינם מרכיב הכרחי על מנת למתן את ההשפעה השלילית של הסגר, ולאפשר למשק לצאת עם היציאה מהסגר לתהליך שיקום".

יצוין שהעיר אילת הובילה בחזרת עובדים מחופשות ללא תשלום לעבודתם בחודש אוגוסט והדבר מעיד על ההשפעה הרבה שהייתה לשהיית הישראלים בחופשות בארץ במקום בחו"ל. חזרה בשיעורים גבוהים יחסית לעבודה באוגוסט נרשמו גם בהרצליה, ראשון לציון, חולון, חיפה, רמת גן, תל אביב, גבעתיים ונתניה. לעומת זאת גדל מספר דורשי העבודה בעיקר בחברה הערבית וביישובי הפריפריה.