יותר מ-250 הרוגים נרשמו מאז תחילת המחאה ההמונית בעיראק

כוחות הביטחון בבירת עיראק, בגדד, ירו למוות אמש (שבת) במפגין אחד בהפגנות ההמוניות שמתחוללות במדינה מאז תחילת אוקטובר. כמו כן, עוד 91 בני אדם לפחות נפצעו בעימותים נרחבים עם כוחות הביטחון והמשטרה, זאת על פי גורמי הצלה במדינה. במהלך ההפגנות, אלפי אזרחים עיראקיים המשיכו להתאסף בכיכר תחריר שבמרכז העיר.

עוד נמסר שיותר מ-250 בני אדם נהרגו במהלך ההפגנות בחודש אוקטובר, כשעל פי דיווחים שונים, כוחות הביטחון השתמשו בירי מסיבי של גז מדמיע נגד מפגינים, לצד ירי נרחב בכדורי גומי לפיזור הפגנות, שפגעו בראשם ובחזם של חלק מהמפגינים, שגרם לפציעתם או למותם במקרים מסוימים.

מפגינים בכיכר תחריר, שבמרכז בגדד, ביום שישי האחרון (צילום: טאריק אלשעב)

ארגון זכויות אדם הבינלאומי "אמנסטי" האשים בשבוע שעבר את מפקדי כוחות הביטחון בעיראק בשימוש בגז מדמיע מהסוג המשמש את הצבא — וריכוזו גבוה פי עשרה מהסוג המשמש לפיזור הפגנות. בדו"ח שפרסם הארגון צוין כי רימוני הגז שבהם משתמשים כוחות הביטחון העיראקיים עשויים מתכת וכי הם "גורמים לפצעים קשים ואף קטלניים, במקרים של פגיעה בראש". בדו"ח צוין כי הרימונים אף עלולים להיתקע בעצם הגולגולת.

יצוין שמאות אלפים הפגינו ביום שישי בבגדד, במה שתואר כ"ההפגנה הגדולה ביותר מאז הפלת סדאם חוסיין ב-2003". המחאה ההמונית נערכה בדרישה לסלק את הממשלה. אתמול, כאמור, נמשכו ההפגנות ונמסר שבבירה נרשם מפגין הרוב ועשרות פצועים מנשק חם ובבצרה, שבדרום המדינה, נרשמו עוד 120 נפגעים מכוחות הביטחון. המפגינים גם דורשים להפסיק את התערבותן של ארה"ב ושל איראן בענייניה הפנימיים של ארצם.