יותר מ-1,000 מפגינים נעצרו ברחבי רוסיה; השתתפות נמוכה בבחירות המקומיות

המשטרה ברוסיה עצרה אתמול (ראשון) יותר מ-1,000 בני אדם שהפגינו נגד הרפורמה הניאוליברלית בפנסיה של הנשיא ולדימיר פוטין. ההפגנות נערכו ב-80 ערים שונות ביום הבחירות לראשות המחוזות והערים.

2018-09-10_183805

כרזת בחירות: הקומוניסטים נגד מפלגתו של פוטין

על פי דיווחים של ארגונים לזכויות אדם, מפגינים נעצרו ב-33 ערים. מרבית המעצרים, כ-450, היו בסנט פטרבורג, שבה הרשויות אישרו תחילה את ההפגנה ולאחר מכן אסרו אותה. בתיעוד מההפגנות שפורסם ברשתות החברתיות נראים שוטרים משתמשים בכוח רב כדי לפזרן והם בין היתר מכים מפגינים וגוררים אותם על הרצפה. הרשויות הכריזו שרוב ההפגנות הן בלתי חוקיות.

אלפי מפגינים התאספו בכיכר פושקין במוסקבה, צעקו "רוסיה תהיה חופשיה" ו"פוטין הוא גנב". שוטרים הורו להם להתפזר, אחרת יעצרו ויעמדו לדין. לאחר מכן חלק מהמפגינים צעדו במרכז העיר עד שהמשטרה חסמה את דרכם.

מזה שבועות המפגינים ברחבי רוסיה, ביוזמת המפלגה הקומוניסטית ואיש האופוזיציה העצור אלכסיי נבלני, נגד החלטת הנשיא לחפיה גיל הפרישה לעובדים יעלה מ-60 ל-65 ועובדות מ-55 ל-60. תוחלת החיים הממוצעת של גבר ברוסיה היא 66 ושל אשה כ-75.

יצוין שטרם נמסרו נתונים רשמיים על הבחירות שנערכו אתמול. ראש העיר המכהן של מוסקבה וראש המטה הכללי לשעבר של הנשיא ולדמיר פוטין, סרגיי סובינין, זכה היום (שני) בכ-70 אחוזים מהקולות בבחירות לראשות עיר הבירה כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית ברשמית. עוד נמסר כי הנשיא פוטין בירך אותו על הניצחון. הפרשן הפוליטי של העיתון "פרבדה", דימיטרי סודקוב, ציין שניצחונו של סובינין הוא תולדה של אחוז הצבעה נמוך במיוחד, בסביבות ה-30% מבעלי זכות הבחירה, ומפסילת מועמדי האופוזיציה מלהשתתף במרוץ. כך נפסל לפני חודשים אחדים המועמד של המפלגה הקומוניסטית מקסים סורייקין.