יותר מ-100 פלסטינים נפצעו בירושלים; נפטר מפגין פלסטיני שנורה בראשו

יותר ממאה מתפללים ומפגינים פלסטינים נעצרו אמש סביב הר הבית כך דיווחה הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". כמו כן, הסהר האדום הפלסטיני מסר מוקדם יותר כי יותר ממאה מפגינים נפצעו.

2017-07-28_193129

כוחות משמר הגבול, אמש, ברחבת אלאקסא (צילום: אקטיבסטילס)

עוד מסרה "מען" כי אתמול נפטר מפצעיו, הצעיר הפלסטיני מוחמד כנעאן (בן 25) שנורה בראשה בשבוע שעבר בעת ההפגנות שנערכו בכפר חיזמא. כך עולה לחמישה מספר הקרבנות של הדיכוי הקשה של כוחות הביטחון בשטחים הפלסטינים הכבושים בשבועיים האחרונים. עוד נפצעו באותה תקופה יותר מאלף פלסטינים.

לדברי בצלם "ישראל שבה והפגינה במהלך אירועי הימים האחרונים אדישות גורפת לחייהם, לביטחונם, ולזכותם של פלסטינים תושבי מזרח ירושלים לקיים חיי שגרה תקינים. משטרת ישראל התייחסה לתושבים הפלסטינים כאילו הם חיילי אויב ולא אוכלוסייה אזרחית שהיא אמונה על שלומה ועל ביטחונה. התנהלות זו היא חלק ממערך השליטה הישראלית במזרח ירושלים: הרשויות הישראליות רואות בתושבים הפלסטינים אוכלוסייה בלתי רצויה של בני אדם השווים פחות, על כל המשתמע מכך – ובכלל זה השימוש בכוח קטלני. רק שינוי מקיף ומהותי של מערך שליטה זה ושל המציאות הירושלמית יוכל להבטיח את זכויות האדם של כל בני האדם החיים בה".

עוד בנושא:

http://www.btselem.org/hebrew/press_releases/20170724_playing_with_fire_in_jerusalem