יותר מאלף משתתפים בצעדה 'נלחמות על החיים שלנו' שנערכה בתל-אביב

על רקע ניסיון הרצח על רקע להט"בופובי ביום שישי האחרון מחוץ למקלט לנוער להט"בי במצוקה "בית דרור" בתל אביב, יותר מאלף איש צעדו אמש (ראשון) בצעדת המחאה "נלחמות על החיים שלנו". הצעדה בהובלת הקהילה הטרנסית ובהשתתפות חברות וחברי הקהילה הלהט"בית, שיביעו מחאה נגד האלימות כלפי הקהילה, נגד ההסתה ושיח השנאה המשתוללים בתקופה האחרונה ונגד שתיקת הממשלה אל מול גילויי ההסתה והאלימות.

ח"כ עופר כסיף בהפגנה שנערכה אמש בתלאביב (צילום: זו הדרך)

המפגינים קראו "שמונה מיליארד אנשים, למה רק שני מגדרים?" ו"לא ניתן לכם לישון, טרנסיות רוצות שוויון" בשלטים שנשאו המפגינים נכתב "אל תסתכלו עליי, תראו אותי" ו"אנחנו שווים גם כשאנחנו לא דומים". בין המפגינים: ח"כ עופר כסיף (חד"ש).

הצעדה נערכת זו השנה השנייה. השבוע מציינת הקהילה עשר שנים לרצח בברנוער וארבע שנים לרצח שירה בנקי במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. חברות וחברי הקהילה צעדו אתמול משדרות וושינגטון בפלורנטין דרך רחוב הרצל ועד רחבת רוטשילד 1, שם נשאו דברים נציגות ונציגים מהקהילה הטרנסית, מבית דרור, מעיריית תל אביביפו וכן איילה כץ אמו של ניר כץ ז"ל שנרצח בברנוער. כמו כן, באירוע הוקרא מכתב שכתב אחד הנערים השוהים ב"בית דרור", שבו נאמר: "המחשבות ספוגות בדם, האגרופים קפוצים. לצאת לרחוב נהייתה מלחמת התשה". הוא הוסיף כי "העיניים מתזזות מכל שכן לעובר אורח בשאלה מי יהיה הבא בתור. הגיע הזמן לאהוב חזק יותר מתמיד, עד שזה יהדהד במסדרונות של הלב. תחנכו לאהבה, לא לשנאה. אני לא רוצה להיות הכותרת הבאה בעיתון, בבקשה אל תיתנו לזה לקרות".